Gå til innhold

August: Permittert.


- Heidi -

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i full jobb for tiden og har vært det lenge. Har termin 28. august og tar ferie i juli. For tiden har jeg veldig lite å gjøre på jobb og kan tenke meg til at jeg blir permittert om ikke lenge (noe jeg egentlig håper på...), muligens fra 1. juni. Vil dette i så fall få innvirkning på fødselspermisjon, utbetalinger, eller noe annet? Noen som vet??

 

Takknemlig for svar!! Hilsen meg =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

fødselspengene dine regnes ut fra et "rimelig" gjennomsnitt av inntekten din månedene før du føder. Seks av de ti siste månedene må du ha hatt inntekt, men dersom du blir permittert de siste månedene vil det ikke være rimelig å regne den perioden med i inntektsgrunnlaget, fordi den vil trekke gjennomsnittslønna di uforholdsmessig mye ned. Ingen innvirkning, altså :) Permisjonstiden blir vel også den samme, du har bare ingen inntekt fram til tre uker før termin. Jeg ville tatt en telefon til trygdekontoret for å forsikre meg, hvis du er bekymret... ikke gøy å være usikker på økonomien framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

ville bare si meg enig i det som er sagt, ta en telefon til TK blir du permittert og det skulle få innvirkning på permisjonspengene så får du jo melde deg arbeidsledig siste tiden da?

Håper det løser seg og at det går dit du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og takk for svar!

Sjekket med personalavdelinga her på jobb og det viser seg at det ikke er lurt å bli permittert. Jeg får utbetalt full lønn hele fødselspermisjonen fra arbeidsgiver (arbeidsgiver mottar pengene/refusjon fra trygdekontoret). Det viser seg at full lønn er mer enn det jeg ville fått fra tk og dersom jeg blir/ ber om å bli permittert så blir det en del kroner mindre i fødselspenger ettersom jeg da må få fødselspengene utbetalt fra tk og mister mine fordeler i firmaet.

Nei, får bare sitte her på jobb og bimme da, drikke te og spise knekkebrød med brunost på... Det er jo kanskje ikke det verste man kan komme ut for eller hva?? =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...