Gå til innhold

smarter i mage og rygg i uke 31.noen med samme broblem?

Anbefalte innlegg

er akuratt begynnt på min 31 uke i svangerskapet, og har fått noen smerter i magen og ryggen som minner litt om menssmerter... er litt urolig, og lurer på om jeg må ringe til legen..

ville bare spørre om det var noen her som har hatt det på samme måte?

er førstegangs gravid, så jeg vet ikke om det er normalt.. håper noen kan hjelpe meg..

Fortsetter under...

Jeg fikk det samme forrige uke, er 32 + 3 på vei. Spurte legen min på mandag, for jeg hadde hørt at det var vanlig like før man føder, og det har jeg jo ikke lyst til helt enda. Men hun sa at det godt kan komme i forbindelse med kynnere, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Skriv gjerne inn svaret du får fra din lege, så får vi samlet litt info om dette =o)

Hei, jeg er også i uke 31 og de siste to dagene har jeg også hatt litt vondt når jeg har kynnere. Føler også at de har kommet oftere. Kjenner det ikke i ryggen, med litt menssmerter i magen.

Er også urolig for dette, men jeg skal til legen kl.14 i dag, så jeg tenkte å høre med han.

Jeg hadde skikkelig vondt i magen og ryggen ca i uke 31. Det varte i 3-4 dager. Ene kvelden var det så ille at jeg ikke fikk sove før langt på natt. Var mest i ryggen og øverst i magen. Det gikk over av seg selv. Var hos jordmor da for sikkerhets skyld, men hun sendte meg bare hjem fra jobb for å slappe av. Det var sannsynligvis bare mageknip av et eller annet slag. Mageknip og luftsmerter o.l. kan oppleves mye mye verre enn normalt når alt er så kviset inni magen. Lykke til i alle fall. Greit å få sjekket for sikkerhets skyld. Hvis magen blir veldig hard og det kommer regelmessig bør du i alle fall få sjekket det.

Annonse

Hei igjen. Legen sa at det mest sannsynelig kom av at vi nå begynner å bli såpass store og at livmoren strekker seg mere. Men er du i tvil burde du ringe til poliklinikken hvor du skal føde og få tatt en titt. Du er jo i uke 31, så det er ingen grunn til å henvende deg andre steder enn til fødeavdelingen hele døgnet, eller poliklinikken på dagen. Jeg ble hoppende glad da jeg hadde vært hos han, og du burde heller ikke gå rundt og være bekymret.

Ellers er han bare positiv til kynnere, mener at man skal ha det, og at livmoren er mere forberedt hvis man har en del kynnere.

hei! :)

kjempe fint at du ville ta deg tid til å skrive å fortelle hva han mente om det!! :)

har gått å ventet litt på å høre ;)

føler meg litt bedre akuratt nå, så jeg tror jeg venter litt med å ringe..

syns det er så ekkelt når jeg får vondt å føler at noe er galt nå når det nermer seg så veldig..

vet ikke hva jeg hadde gjort om det gikk galt nå!!

har hatt ett problematisk svangerskap til nå..

jeg ble gravid med ivf.. og fikk problemer med eggstokkene etter hormonbehandlingene for de ble alt for store og overstimulerte.noen uker etter det igjen så sprakk blindtarmen min, og jeg måtte i narkose og oppereres. var da 8 uker på vei, og trodde aldri det skulle gå bra! men det gjorde det altså :) helt til jeg var 12 uker på veg, og fikk bukhinnebetennelse! låg på sykehus hele jul og nyttår! men også denne gang gikk det bra! :) en liten stund.. så fikk jeg bekkenløsning og sliter enda med det! men det slutter ikke der.. når je var ca 4 mnd på veg så fikk jeg nyresten med total blokkering! men de kunne ikke gjøre noe for å fjerne stenen så de måtte legge inn en "ny" midlertidig urinleder.. etter dette har jeg hatt falske rier og nyrestensanfall.. sinnsykt vondt!! jeg hadde et par kraftige blødninger frem til jeg var i uke 14 også, så jeg har aldri helt kunnet se frem til å bli mamma før nå,når alt har fått roet seg litt.. :) begynner å bli utolmodig nå ;)

jaja.. vet ikke helt hvorfor jeg skriver alt dette, men uansett så er det godt å få det ut :)

tusen takk til alle som gidder å svare når det er noe jeg lurer på!!! :)

Uff det var da forferdelig mye da. Forstår godt at du er skikkelig lei. Nå er du jo i uke 31, så hvis noe skulle ha skjedd nå så ville det jo mest sannsynelig gått helt greit.

Jeg har et barn fra før, og hun kom i uke 32,4 p.g.a morkakeløsning, det er derfor jeg får ekstra oppfølging denne gangen og er litt små stressa.

Det har aldri vært noen problemer med henne, hun er frisk som en fisk og har klart seg utmerket helt siden hun ble født.

Lykke til videre med deg, det går helt sikkert bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...