Gå til innhold

EL test som gravididitetstest? Hvordan skal streken være da? *HASTER*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ikke bruke EL test som graviditetstest. Dette har jeg, og mange andre her inne, forsøkt før. Jeg husker jeg fikk like sterk strek en gang, var ikke gravid. Kjøp en graviditetstest, det er det eneste som gir sikkert resultat. Lykke til!

Hei, er ingen ekspert her, men tror jeg har lest tidligere at hvis man bruker EL-test til å påvise graviditet, bør teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken skal den telle som positiv. Samtidig kan det nok være at testen er positiv selv om ikke test-streken er like sterk som kontrollstreken - noen får aldri like sterk test-strek som kontrollstrek på strips-testene selv om det er 12-36 timer til EL finner sted. Det samme kan jo være tilfelle når en ønsker å påvise graviditet ved hjelp av EL-test.

Ta en gravitest, så blir du mer sikker. Lykke til - håper du får positiv test :)

Saken er den at jeg tror jeg skulle hatt el for ca en uke siden. Begynte å el-teste forrige onsdag og fikk synlig test-strek, men ikke like sterk som kontrollstreken på alle testene, testet en uke. Så derfor begynte jeg idag og lure på om jeg kanskje kunne være gravid, og at det var det som slo ut. Hva tror dere?

Annonse

Du kan bruke el testen til graviditets test. LH er ganske likt HcG så det reagerer på begge. Men den må vær3e positiv, som ved el, like sterk eler sterkere. Det eneste som er dumt med å bruke el test er at du ikke vet om du har forsinket el eller om du er gravid... da den reagerer på begge. En graviditets test reagerer bare på hcg så derfor er den bedre. :-)

Men du kan bruke det, det står det til og med på infoen til testene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...