Gå til innhold

Forkjølelse=lite melk?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på litt over 3 mnd som jeg ammer. Den siste uka har vi begge to vært ganske forkjølet. Er det vanlig at melkemengden kan bli mindre hvis mor/barn er forkjølet? Spruten har ikke stått som vanlig i det siste :) Spiser de muligens litt mindre når de er litt utafor?

"Problemet" er nemlig at han de siste nettene har våknet to ganger for å spise, mot normalt en. Vanligvis spiser han en gang mellom 21 og 0730, nå har han våknet både 01 og 05. Kan det være at han har "økedøgn" for å gi mamman fulle pupper igjen? Jeg har tidligere hatt skikkelige økedøgn/perioder (ingen tvil!), men da har likevel nettene vært normale... Eller er det bare søvnrytmen som har endret seg?

Vil gjerne ha noen tips for å øke produksjonen uansett! Havresuppe er allerede inntatt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5011831-forkj%C3%B8lelselite-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja og nei, men siden dere sikkert har tatt det kuli pga forkjoelelsen har kanskje denne (lette) oekeperioden gaatt lett? 3mnd er klassisk oeking. Heldigvis gaar lekkasjene over etter hvert, ellers tror jeg at jeg hadde surna (hehe...) Det er deilig aa kunne ha sommertopper paa uten innlegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...