Gjest Frantic Skrevet 11. mai 2006 #1 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg er nå 26 uker på vei i mitt tredje svangerskap. Har i alle svangerskapene hatt en god del kynnere, og med nr 2 hadde jeg smårier i uke 28 som ble stoppet. For en uke siden opplevde jeg å ha mye kynnere en hel dag som gikk over til å bli vonde. Når jeg i tillegg oppdaget at jeg hadde brunlig utflod og smertene fremdeles var der tok jeg kontakt med føden på kvelden. Jeg ble undersøkt og alt viste seg å være i orden, livmorhalsen var lang og fin, men jeg hadde visstnok en bitteliten åpning på 3 mm helt øverst i kanalen, men fikk beskjed om at dette var ikke noe å bry seg om. Alt roet seg ned, men noen dager senere inntraff det samme: kynnere med magesmerter og farga utflod. Tenkte at jeg bare skulle vente denne gangen, og det gikk over etterhvert. Nå på tirsdag skjedde det samme igjen, magesmerter og utflod og mye kynnere.....Tok da kontakt med føden igjen og var inne til sjekk. Tok da urinprøve også uten utslag, men de kommenterte at den var veldig uttynnet (drikker kjempemye vann.....). UL viste også at alt så bra ut........ Spurte hvordan jeg skulle forholde meg til dette fremover, siden det ikke er så kjekt at dette skjer hyppigere, spesielt ikke med disse små blødningene (selv om det ikke er friskt blod) og magesmertene. Ble spurt om det var mye stress for tiden - måtte inrømme at det er litt stress på jobben, ikke fysisk siden jeg jobber mye på kontor, men jeg har et prosjekt med tidsfrist som er veldig krevende nå - derfor ønsker jeg jo igrunnen og fortsatt kunne jobbe fullt. Fikk beskjed om at kanskje tempoet skule roes litt ned hvis det ikke ble bedre. greit nok, men så kom min svigerinne og fortalte meg om GBS som ho fikk påvist i sitt forrige svangerskap, og at det kanskje kunne være det jeg hadde? Så er det noen som vet? Burde jeg bedt om å bli testet for dette? Hvis det er GBS, hva innebærer dette? Ble en lang forklaring dette her, men håper noen kan svare meg - tusen takk :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5011698-b%C3%B8r-jeg-testes-for-gbs/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå