Gå til innhold

Forvirring med ukene, kan noen avklare?


kokosbolle

Anbefalte innlegg

heisann.

 

hadde første dag i siste mens 29.mars06.

 

i følgeterminmberegning på lommelegen er jeg i dag 6+1, mens her på barnimagen er jeg visst i min 7. uke?

 

hvor langt har jeg kommer?

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ok, takk for oppklaring. men hvilken uke skal jeg da lese på for å finne ut hva som skjer? (er første for meg, så er spennende) skal jeg lese på den som står på min side som er merket 7.uke eller skal jeg lese på 6.uke?

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, har lurt på det samme. er min første også. Men du kan sikkert gå inn på en annen side å få lest litt. de skriver litt om dette fra uke til uke på mammanettet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Du skal lese for uke 7.

Når du er 6+1 er du ferdig med uke 6 og i din 7ende uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, har nå pønsket litt, og tror det må være riktig å lese på uke 7, i og med at når jeg er 6+1 er jeg ferdig med 6 uker og er i min 7. uke.., det blir jo det samme som å tenke på at jeg er i mitt 22. år, men at jeg er 21 år + 8mnd.. ikke sant, hehe..

 

for det må vel være det som står i den 7.uken det som skjer mellom 6+1 og 7+0?

 

tror logikken min er det et eller annet sted.

er litt vel sliten om dagen og merket jeg var litt kvalm i dag også.. er redd jeg ikke slipper unna kvalmen heller.. men det er deilig å tenke at man er normal da

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert leluu23, to hoder tenker bedre enn ett..

 

da var vi enige

 

hehe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går inn på babyverden, så har de en mye mer oversiktlig side, og den føler jeg er mye riktigere.

 

www.babyverden.no

 

Her på bim så er fosteret mitt hele 3 cm større enn på babyverden og andre sider på nett. Så jeg stoler ikke helt på BIM sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyverden.no er en fin side.

 

Der kan du taste inn dato for siste mens, og så kommer det opp hvor langt du er på vei, og ulike datoer for diverse ting som hender med embryoet/fosteret.

 

Du kan også klikke deg videre og lese hva som skjer akkurat i din uke.

 

Faktisk går uke 6 .feks fra 6+0 til 6+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET RIKTIGE for deg blir å lese uke 6!!! Når du er 6+1 har du gått 6 fullgåtte uker, og at du er i uke 7 betyr at du har begynt på den 7. uken, ikke fullført den. Derfor blir det ikke riktig å lese uke 7 før du er ferdig med hele uke 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see! Da burde noen fortelle jordmor Siri at jeg får opp uke 7 når jeg burde fått opp uke 6. hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er forskjellen er at Babyverden regner første dag av siste mens som uke 0, mens her på bim regner man det som uke 1.

 

Så er du 6+1 så er du 6 fullgåtte uker og 1 dag inn i din 7. uke. Det blir likt på begge sidene, men det dumme er at de sier forskjellige fakta ting, og de fakta tingene er riktigere på babyverden.

 

lykke til, dette er ikke lett. skjønner at du er forvirra, men du kommer nok inn i det etterhvert.

 

her er en annen fin side: www.min-mave.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...