Gå til innhold

Veiledningssamtale

dimoren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er fryktelig trett.

Har lagt på meg 0.5kg, men er veldig oppblåst i magen og har gått en str opp i BH.

Kjenner allerede litt til bekkenet (hjelp, var veldig plaget forrige gang)

Eller er formen bra.

Har du begynnt å legge på deg? Jeg gikk opp nesten 25kg forrige gang, håper jeg klarer å styre unnå det dennegangen :-(

Annonse

Jadda. Kiloene kommer de. I første svangskap la jeg på på 11 kg, i det andre gikk jeg opp rundt 20 kg. Hvordan det blir denne gangen er jeg ikke sikker på. Jeg har iallefall til nå lagt på meg mer enn 0,5 kg... Men - jeg har planene klare! Det skal vandres og gåes og spaseres, og på turene skal det være innlagte bakker, der jeg skal fokusere på mage, rumpe og lår! Tanken er iallefall god...

Hva er terminen din?

Hei, hei, klarer ikke dy meg, må blande meg litt her. Skal også til samtale på Ullevål 16mai og har termin 10.desember. Tror nok jeg har lagt på meg mere enn en 1/2 kg ja, ulvehunger, sulten hele tiden. Please si at det går over etter uke 12, og at trøttheten forsvinner da også. Ellers bare hei og masse lykke til med testene, nervøse greier dette...

Annonse

Halloen Lino 67 - vi er samme årgang vi. Ulvehunger kjenner jeg igjen. Føler at formen blir dårligere om jeg ikke spiser svært så jevnlig. I mine svangerskap tidligere, så har sultfølelsen gått over etter en tid. Jeg har alltid lagt på meg mye i begynnelsen, så har det stabilisert seg midveis.

Jeg er spent på hvordan det blir 16. mai. Hadde egentlig håpet at ultralyd skulle gjøres samtidig.

Vi får krysse fingrene for hverandre.

Forrige svangerskap var jeg sulten hele tiden.

Innen uke 10 hadde jeg lagt på meg 2kg

Innen uke 16 hadde jeg lagt på meg 6kg

Og det fortsatte bare oppover og oppover.

Jeg var ganske trett hele svangerskapet, men så jobbet jeg gjerne 12timers arbeidsdager med mye stress, det var nok en del av svaret på min tretthet. Må innrømme det var deilig da permisjonen startet :-)

Kjempe spent på Ullevål jeg også, jeg vil være 10+4 den dagen så håper jeg ikke må vente til uke 13 med UL da.

Ellers er jeg litt redd for å legge på meg mye, har ikke så mye å fordele vekta på og sammenligner jeg meg med mine søstre så kommer jeg til å se ut som lilletrille.. Jeg får fortsatt på meg buksene mine, lave på livet er en fordel her, men på kvelden strutter alt synes jeg å da kan jeg glemme både glidelås og knapp, er ikke det litt tidlig i forhold til at jeg er første gang? Synes alle sier at du må ut i uke 13-14 før det skal synes, hmm...

Uansett de største bekymringene ligger nå inni magen der, håper så inderlig at alt er ok,hufffffff Blir greit å få vite også da, skulle egentlig ønske vi fikk tilbud om Mkp uansett det hadde vært 100% og ferdig med grubling på kromosomavvik..

Du ga meg forresten et lite sjokk når du sa at du var 39.. Jeg har gått rundt i så mange år og tullet med at jeg fortsatt er 29.. Så nå når jeg endelig har begynt å tenke på meg selv med riktig alder, så har jeg hatt det for meg at det er 37 jeg er... Men det er jo feil - jeg er 38... og blir 39 i desember... Huttetu!

Jaja. Vi er jo unge av sinn, er vi ikke?

Hei håper det ikke gjør noe om jeg svarer Dimoren. Duotesten er 95-96% sikker. Ultralyden alene er 90% sikker, og sammen med blodprøven blir den 95-96% sikker.

Problemet med fostervansprøve, slik jeg ser det, er at den tas så sent i uke 14-15?. Dermed har du kommet så langt på vei hvis du må avbryte svangerskapet. Fordelen med en duotest slik sett, er at får du forhøyet risiko får du vanligvis morkakeprøve med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...