Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei sann. Jeg er bare i uke 20 av graviditeten, men begynner å tenke litt på hvordan man skal gjøre det med denne babyen:)

Hvor ofte er det vanlig å vaske den? Og bruker man masse såpe og dritt? Har ikke lyst på hverken en skitten baby eller en baby med uttørket hud.

Hva er vanlig? hihi

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5010423-vasking-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min sliter dessverre med altfor tørr hud! Den blir som fiskehud hvis vi ikke smører han godt! Vi bader han 2 ganger i uka m olje i vannet. Vi bruker ikke såpe for det tørker ut huden, men vi vasker håret m shampo 1 gang i uka hvis han ikke har skittnet det til. Smører han v kveldsstellet, da vasker vi i alle hudfolder, i ansiktet og rumpen m bare vann. På morgenen vasker vi bare sånn lett over for å fjerne tisset ifra natten med vann der også. Den første tiden kan det hende du merker de har bæsjet i løpet av natten, stå da opp uansett tid å vask og skift. Etter en stund bæsjer de kun når det er dag. Vi tørker først vekk all bæsj m våtservietter fra Coop (best i test og billigst) før vi bruker rompe kluten. Hvis bæsjen sitter litt fast ta litt olje på kluten og vask med det. Anbefaler Cosmica sine produkter uansett hud, inneholder ikke parfyme eller konserveringsmidler. Lykke til! Du får en slitsom men fantastisk tid med mange gleder og bekymringer forann deg! Det beste rådet jeg kan gi deg er at FØLG DIN EGEN INTUISJON NÅR DET GJELDER BABYEN, DET ER DU SOM KJENNER DEN BEST, GJØR ALDRI NOE DU IKKE FØLER DEG KOMFORTABEL MED.

Annonse

jeg syntes det ble så mye styr med den badingen hele tiden. her i heimen bader vi til jul.. Neida.

Gir henne ordentlige bad 2 ganger i uken. med hårvask og tar en tur innom alle krinkler og kroker. Når hun ikke har badedag tar jeg rumpa hennes i vasken under krana for å ta vekk urinrester og eventuelle bæsjespor. Det er klart at nå når det har vært så varmt har det blitt mer bading pgs svett i håret. Blir kjekt i sommer når hun kan sitte helt selv. tapper da litt vann i stampen hennes og tar den med ut i hagen så hun får kose seg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...