Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs litt på hva du er sykemeldt for da... Jeg hadde noen tanker om å ta et aldri så lite selvstudium og gå opp som privatist i og med at jeg er så mye hjemme, men tiden min går stor sett med på å sove..... Dersom du derimot er sykemeldt for bekkenløsning kan jo det være et alternativ. Ellers går vi jo sommeren i møte, og da blir jo alt så mye bedre. Mange som har ferie osv så man har noen å bruke tiden sammen med.

Jeg har vært så dårlig at dagene stort sett har gått med til å sove - ikke klart stort annet... Nå som været er fint hender det jeg setter meg litt ut i bakgården og slapper av der, og om jeg har en god dag kan det hende jeg får til en cafetur. Vært for slapp til å lese bok, men bladd litt i blader, bimmet litt og puslet litt rundt...

Jeg har fått ånden over meg med husarbeid. Har satt meg opp en liste over ting som jeg vanligvis ikke rekker. Der står b.l.a. :

-Rime av fryser

-Vaske stekeovn innvendig

-Vaske ned soverom og bad, vegger og tak (får hjelp til dette punktet da, heldigvis. Er også allergiker, så jeg vil ha det så reint som mulig når bebisen kommer hjem.)

-Vaske gardiner, puter og dyner (tørker inne)

-Henge opp persienner

-Vaske og stryke alt babytøyet, alle tepper og dyner og kosedyr

-Rydde i skap og skuffer

-Rense sofa og tepper

-Rydde på loftet

Andre ting:

-Leser "mamma for første gang" av Gro Nylander, "Babymassasje" av Wendy Kavanagh og "Iskaldt bedrag" av Dan Brown

-Broderer smekke og badehåndkle med hette til babyen

-Går lang tur hver morgen (mindre pollen da) med Ipod`en min

-Går på kafè med småbarnsvenninner

-Sitter ute i sola og hører radio

-Shopper baby-ting

Koser meg, jeg. Tid har alltid vært noe jeg har hatt lite av siden jeg har jobbet veldig mye.Så det gjelder bare å være litt kreativ =o)

Annonse

Høres ut som du er full av kreativitet og pågangsmot, frøken mamma:-)

Jeg kan også anbefale noen gratis språkkurs som finnes på bbc:

http://www.bbc.co.uk/languages/

Prøver å bruke 20 minutter til en halvtime daglig på å gå igjennom leksjonene her.

Jøss, takk skal dere ha alle sammen...her var det jo kjempemange gode tips! =) I morgen skal jeg sette vekkerklokka på ring, stå opp og ta meg en lang spasertur..ettersom jeg og sliter med pollen, har jeg holdt meg litt innendørs denne uka...men hvis det ikke er så mye om morgenen, så skal jeg satse på en spasertur da =) Har heldigvis ikke bekkenløsning, så skal prøve å få gjort noe av det husarbeidet man aldri har tid til..:) Nå ble jeg skikkelig inspirert folkens..masser av gode tips jeg skal ta i bruk fra og med i morgen..gleder meg allerede! :) Ha en fin helg! ;)

Jeg driver en del ute i hagen. Planter blømster, grønnsaker og bær.

Vanlig husarbeid.

Rydder litt der jeg aldri ellers har tid.

Vaker alle klær og gjør i stand mest mulig til lillegutt kommer.

Bare koser meg. Har vært 100% sykmeld siden slutten av februar og klarer ikke kjede meg. Bare nyter dagen, spesielt nå som det er så fint vær.

Ser jente filmer på dagen noen ganger.

Og får ennå mer tid sammen med førstemann, som kan ha fri fra barnehagen og vi tar turer.

Vil bare si at vi er heldige som bor i et land som Norge, der vi blir ivaretatt og eventuelt sykemeldt dersom det er behov for det!

Synes det er så mange som klager over at de "dør av kjedsomhet" og synes så synd i seg selv fordi de "må gå hjemme". Nå vet jeg ikke hvorfor du er sykemeldt, men det er jo en god grunn til det og da synes jeg du skal være takknemlig for at du faktisk blir ivaretatt! Eller om du greier å jobbe, siden du kjeder deg sånn - så kan du jo høre med legen om du kan begynne igjen?!? Vel, gjør det beste ut av det. Det er verre med dem som virkelig trenger å bli sykemeldt, og som sliter seg igjennom laaange dager på jobb og som nesten ikke greier treffe senga når de kommer hjem etter en lang og travel arbeidsdag....om de klager litt, så skjønner jeg det! Nei, jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å utbrodere og få det til å høres så forferdelig ut å måtte gå sykemeldt.... For meg høres det ikke ut som om du har behov for å gå hjemme. Selv har jeg vært sykemeldt i mange uker nå, og det har vært fantastisk, fordi jeg trengte det. Har ikke kjedet meg et sekund, og smertene jeg var plaget med mens jeg gikk i jobb, er nesten borte nå. Vær litt takknemlig, eller begynn å jobbe igjen! (Sorry, dette er ikke bare til deg, men til alle som hele tiden klager og klager på at de er sykemeldt og må gå hjemme. Vel, jeg vil bare si at mine problemer ikke har vært at jeg har måttet være sykemeldt - men problemene jeg er lei av, er heller grunnen og smertene til at jeg må være sykemeldt...)

Det er vel en grunn til at man er sykemeldt og ikke kan jobbe! Klart man skal være takknemlig for at man KAN bli sykemeldt - men de fleste ønsker vel å jobbe så lenge som mulig? selv jobbet jeg fram til permisjon men tror også jeg hadde kjedet meg om jeg hadde blitt sykemeldt. Syns ikke man skal få skyllebøtte for det. Det som er synd i Norge er at helsevesenet ikke er flinke nok til å henvise gravide til rette personer(akupunktur, kiropraktor, etc) Hadde de gjort det tror jeg mange fler hadde vært i arbeid.

Jeg har brukt permisjonstiden til å gå turer, treffe venner, lage god mat, invitere folk hjem, osv. Ikke minst lese bøker og se dvd - kjøp deg en serie du kan se på! Fins jo masse å velge på nå for tiden. Lykke til!

Ååhå..såpass ja? Hmm..driver ikke å klager du miss anonym, men når man går hjemme fordi man ikke klarer å jobbe så er det kjekt å få et par tips på hva man kan gjøre da..så man ikke kaster bort dagene. Nei, synes du svarte litt unødvendig frekt her asså..det er et faktum at enkelte kjeder seg når man har fri..og det samme gjelder ferie..man er vant til å ha en fast rutine o.l...når man blir sykemeldt forsvinner det kjøret og maset, og godt er det! Men da kan man ende opp me å kaste borte dagene på bare sløving...så jeg startet rett og slett denne tråden for å høre hva andre bedrev dagene sine med nå som de er sykemeldt, og mange gode tips fikk jeg og =) Så nå skal jeg og klare å nyyyte sm uten å gå på veggene!

Åh, ble provosert av anonym sitt innlegg her!

Jeg selv er sykmeldt pga bekkenløsning, noe som er utrolig irriterende da jeg er en person som liker å jobbe langt over 100%, trene hver dag og være i full aktivitet! Jeg skulle absolutt jobbe i det lengste og stupte til sengs med store smerter den siste tiden. Ikke bra.

Er det da rart at jeg er en av de som kan gå helt på veggen av kjedsomhet hjemme, når det er en situasjon jeg er helt mistilpasset&ukjent med? Hrmf.

Prøver selvfølgelig hele tiden å minne meg på hvor mye jeg må nyte denne tiden før babyen krever sitt, og jeg klarer også det store deler av dagene - sitter litt i sola (til bekkenet sier stopp), leser bok etter bok, strikker ting&tang, zapper på tv'n, surfer på nettet og setter meg på nabo-kafeen med aviser og latte en gang om dagen.

og GLEDER meg til det store jeg har i vente!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...