Gå til innhold

Jeg har kynnere allerede.Er bare i uke 14....

Anbefalte innlegg

Nå er jeg bekymra.Er bare i uke 14 og har begynt å få kynnere.Hadde det tidlig sist gang også,men ikke så tidlig.Måtte ta det helt med ro sist gang...Ikke så lett å ta det med ro når en er tre barns mor og hjemmeværende...Ingen sykmelding for meg.Håper bare at de ikke blir så ille før sent i svangerskapet.Har ikke lyst på prematur baby...

Fortsetter under...

hvordan kjennes de egentlig? Selv tror eg ikke at eg har hatt det, det eneste er at magen blir hard for så å bli myk og hard igjen osv... Har stikkninger i korsryggen på kvelden og spesielt når eg skal legge meg... Men tror ikke eg har hatt kynnere, er nå i uk 22..

helt normalt m kynnere så tidlig spes for 2 gangs. jeg hadde det tidlig 1 gangen også men gikk til termin. De er sterkere tidligere denne gangen får uggenfølelse når d står på. Spar deg selv så godt du kan og snakk med jm. kjenn litt på hva "magefølelsen" din sier;)

Annonse

Gjest Frantic

Kynnere er ingenting å uroe seg over! Har også hatt mye kynnere i alle mine tre svangerskap, og min erfaring er at for hver gang har de kommet litt tidligere og vært litt kraftigere. Kynnere kan være svært ubehagelig, og det er greit å lytte til kroppen og kanskje roe ned tempoet litt hvis de kommer ofte og mye. Men det er vanligvis ikke noen fare for at kynnere skal gi tidlig fødsel, de er ikke sterke nok til å starte åpningen. Kynnere er bare livmorens forberedeleser og trening til fødsel og skal ikke være smertefulle.

Er du urolig for at kynnerene er rier må du heller kontakte føden og få det sjekket. Var selv inne på føden med nr 2 i uke 28, og da var det faktisk smårier, men de gikk over og jeg kunne dra hjem igjen etter noen timer på observasjon og vurdering for å få riehemmende. Etter dette var jeg en del "plaget" med smårier som kunne holde på noen timer for å gi seg igjen, så jeg og legen min trodde kanskje det ville bli en litt tidlig fødsel. Men lillegutt holdt seg faktisk inne helt til 4 dager før termin - men da skjedde fødselen kjempefort, rakk såvidt inn på sykehuset før gutten var ute. Dette trodde legen min var fordi livmoren hadde modnet så lenge med småriene, og jeg vet jo at jeg gikk med litt åpning de siste ukene.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...