Jeanett <3 Thea Skrevet 10. mai 2006 #1 Del Skrevet 10. mai 2006 Lille berta mi smaker på masse rart av forskjellig mat, og liker det meste... Veldig glad i smak. Men når jeg feks skal prøve å gi hu et måltid brød til frokost, så spiser hu bare max 7-8 små biter, så begynner hu spytte ut. Samma gjelder middag... Men om hu får grøt..., da går det ned på høykant. Noen fler som har det sånn eller spiser ungene deres et måltid meg kun brød eller middag feks.? Noen tips til meg? Jeg har alltid gitt hun 1 ekstra sjangse på å smake 1 gang til, men vil ikke, så da har jeg ryddet bort og ikke laget noe grøt heller..., men kan jo ikke si at det er noe morsomt, for da er hu jo sulten og bare sutrer... hmmm...ikke lett detta her. Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darth Vader Skrevet 10. mai 2006 #2 Del Skrevet 10. mai 2006 Det jeg pleier å gjøre når småen bare spiser noen biter av brødskiva er at jeg gir han en halv banan eller litt eple i tillegg sånn at han blir mett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blitzy Skrevet 11. mai 2006 #3 Del Skrevet 11. mai 2006 Har desverre ikke noen tips til deg. Vi sliter med det samme selv! Hun vil ofte putte brødbiter i munnen selv. Det går bedre enn om vi skal putte dem i munnen hennes. Også får vi ofte i henne litt mer hvis hun får leke på gulvet og vi putter brødbiter i munnen hennes mens hun er opptatt med noe annet. Det er jo absolutt ingen ideell situasjon! Men siden hun er veldig lita og helsesøster har uttrykt bekymring for at hun legger lite på seg har vi nå gjort det slik når hun ikke vil ha på noen annen måte. Når det gjelder middagsmat holder vi nå på å teste ut forskjellig mat som kan deles opp i biter slik at hun kan spise selv. Prøvde kjøttboller, pastaskruer og bomkål i går. Kjøttboller er det eneste som hun spiste litt av, så det prøver vi igjen i dag sammen med poteter og erter ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blitzy Skrevet 11. mai 2006 #4 Del Skrevet 11. mai 2006 Frukt er forresten også en slager her, spesielt eple og pære som hun kan spise selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanett <3 Thea Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei hei. Takk for svar. Ja vi har jo også prøvd å legge frem maten til henne, så hun kan pirke litt selv, men da ender desverre alt til slutt på gulvet. Om hun får noe spiselig i hånda, så går det ikke i munnen, men om det ikke er noe spiselig, ja da går det i munnen før hun rekker å studere det til og med...hmmm merkelig det der... ja da får vi bare fortsette å se da. kommer vell en dag hvor hun spiser som de fleste. Takk for tips å råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå