Gjest Skrevet 10. mai 2006 #1 Del Skrevet 10. mai 2006 Min datter ble født 14 desember, ett par uker før termindato. Når jeg leser diverse faglitratur, og spesielt når jeg leser hva andre "desemberbabyer" kan / skal kunne ...........ja da føler jeg at jenta mi kommer til kort..... ----Hun HATER å ligge på magen, det går kunn noen få minutter dersom jeg legger henne sik. *Når jeg gjør det så strekker hun ut Venstre arm og grafser på underlaget. Dette misstenker jeg for å være en ubevist handling, for dersom jeg legger en leke forran henne så griper hun IKKE etter den, men bare strekker ut handa og grafser. Altid bare Venstre. ----Hun har en tendens til å på en måte vri armene sine, innover og bakover.....hvis dere skjønner. Når jeg løfter henne opp, kan ofte en eller begge hendene ligge strakt ned langs kroppen, men håndflaten utover... Ett par veninder har kommentert dette......"oi, hva er galt med handa hennes?"....... ----Hun har ikke tatt tak i tærne sine, tror ikke hun vet hun har dem heller. ---Hun har deffinnitivt ikke snudd seg eller rullet til den ene eller andre siden. ---Hun ligger temmelig nøyaktig akkurat der jeg legger henne fra meg, hun kan vrikke seg noen cm nedover, men det er en tilfeldighet. ----Hun kan ikke ligge på magen med strake armer...laaaangt ifra.... ----Hun kan ikke bytte leke fra en hand til den andre. Huff, føler at jenta mi er unormalt treig............ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5008970-er-hun-treig-samme-som-p%C3%A5-des-klubb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 10. mai 2006 #2 Del Skrevet 10. mai 2006 Ikke bekymre deg! Noen babyer går når de er 9 mnd, andre når de er 16 mnd. Samme gjelder ved tidligere utvikling både fysisk og psykisk. Mye av faglitteraturen er basert på standarder som egentlig ikke sier noe om tidsrommet for når det er normalt at de gjør det ene eller det andre. Jeg ville heller prøvd å finne noe litteratur på hvordan du kan stimulere utviklingen til datteren din:-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5008970-er-hun-treig-samme-som-p%C3%A5-des-klubb/#findComment-5009083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*jaja* Skrevet 10. mai 2006 #3 Del Skrevet 10. mai 2006 Svarer her jeg Har ei på samme alder. Og kan kun sammenligne med henne, men vet ikke hva som er normalt/unormalt. *Ikke alle liker å ligge på magen så det er helt normalt. Jenta mi grafser også med underlaget, med begge hender. Hun forsøker å gripe etter leken foran seg og klarer det av og til. *Har jo opplevd at hendene henger ned, men stort sett prøver hun å fange ett eller annet med dem. *Hun har ikke tatt tak i tærna sine. Jeg har vist henne tærna og da var det litt stas, men kan ikke bevist ta på de. *Hun har ikke snudd seg bevisst fra hverken mage/rygg eller rygg/mage (hun har bikket over fra mage-rygg noen ganger når hun var en mnd, men det er ikke bevisst) *Hun ligger også stort sett der jeg legger henne fra meg. *Hun liker å ligge på magen, men hun har ikke helt strake armer ennå, ligger mest på albuene *Hun kan bytte leke fra en hand til den andre, men vet ikke helt om det er tilfeldig. Konklusjonen er at jenta di ikke høres spes. sen ut. Du kan jo høre med helsesøster på neste kontroll. Der får du best svar. Men synes hun høres normal ut jeg Eller så har jeg ei treg ei også. he he. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5008970-er-hun-treig-samme-som-p%C3%A5-des-klubb/#findComment-5009260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 10. mai 2006 #4 Del Skrevet 10. mai 2006 Hei! Jeg har en gutt som er født i november, og har også sittet og lest av og til om alt de "skal kunne" ved forskjellig alder. Jeg har fra tid til annen bekymret meg litt, for dette kan han jo ikke!! Men så en uke senere el.l. har det kommet. Så jeg har kommet frem til at jeg ikke skal lese eller høre om "da og da skal ungen kunne det og det". Ungene lærer seg ting og gjør ting når de er klar for det selv tror jeg.. =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5008970-er-hun-treig-samme-som-p%C3%A5-des-klubb/#findComment-5009548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå