Gå til innhold

Hjelp til valg av sportsvogn

Anbefalte innlegg

Vi har en Teutonia mistral sport som vi er fornøyde med. Lurer litt på å kjøpe en vogn til men trenger litt hjelp til hva vi skal velge. Kravene er at den må kunne brukes ut vognperioden, ha stor handlekurv under og solid og god på vinterføre. Må også være god som sovevogn. Finnes denne vogna?

Jeg har lest innlegg i div barnevogndebatter og kikket mye på finn.no men klarer bare ikke å finne noe som oppfyller disse kravene. Gutten vår er forresten 8 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5008898-hjelp-til-valg-av-sportsvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga cerox har omtrent akkurat samme funksjoner som Mistralen, så det ville vært litt bortkastet å kjøpe en "lik" vogn.

Vi har også mistral, og har akkurat kjøpt Easywalker vogn. Denne er utrolig lett å trille, han ligger godt (hvilestilling), avtagbar kalesje etc. Det mest facinerende med den er at den blir mikroskopisk sammenlagt. Har akkurat klargjort den for flytur i moren, og pakket den ned i tilhørende bag. Bare å ta den på skulderen og gå - fantastisk.

Se www.easywalker.no

Du kan spare noen tusenlapper med å bestille den fra nederland.

Ellers er jo emmaljunga scooter og Brio race greie triller også - selv om de er litt tyngre og stivere enn Easywalkeren.

Traxx Marlin 3 er ei god vogn med full liggestilling på 11 kg. Den har stor handlekurv og har gode lufthjul.

Men, den er litt brei bak. Dette gjorde at det tok litt tid før jeg "så" vogna, men så.. etter å ha lest innpå her faktisk, begynte jeg å tenke på nytt, og da kom jeg fram til at det jo ikke var noe problem. Har ennå ikke opplevd å ikke komme fram noe sted, og bredden gjør vogna utrolig stabil og lett manøvrerbar (sammen med det fantastiske "tilte-hjulet" foran). Den blir så flat at den går lett inn i bil, og tar du av bakhjulene blir den iallfall liten :-)

Full liggestilling setter jeg stor pris på enda barnet mitt snart er 2 år og ikke bare 8 mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...