Gå til innhold

Oktober: Har dere fortalt om babyen til "alle"?


Kanutten & småen + Lucia

Anbefalte innlegg

Vi har ikke gjort det. Er jo flere og flere som vet det, det er ikke topp-hemmelig lenger. Litt vanskelig å holde det hemmelig nå når magen er blitt såpass stor.. :) Men vi bor ikke på hjemplassen vår så det er ikke slik at jeg møter kjentfolk på butikken hver dag. Jeg føler ikke for å si det til "alle" heller... Nærmeste familie og noen venner vet det, men absolutt ikke alle vennene våre.

Er vi merkelige som ikke har ropt det ut til alle? Det er nemlig noen som synes det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! Vi har heller ikke fortalt det til alle.De finner utav det likevel.magen er det ikke lett å skjule lenger.Men synes det er litt rart at det ikke har kommet flere reaksjoner og kommentarer på at magen er blitt rund.Tror det er mange som ikke bryr seg noe særlig. Har forresten termin 30.oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke fortalt det til alle...Regner med di ser det selv når jeg begynner å få mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til de nærmeste , som jeg synes det var hyggeligst å fortelle det til selv. Andre har fått vite det av andre, og nå ser jo folk det. Møtte ei mor i barnehagen i går som sa: "Neimen, jeg visste ikke at dere skulle ha flere før jeg så deg på foreldremøte". Hva skal man svare til det? Har jo ikke akkurat opplysningsplikt til alle bekjente heller, og de finner det tidsnok ut... Ikke noe unomralt i å ikke ha ropt det ut til alle, tror det er normalen. Man forteller det til de man har lyst til å fortelle det til, og resten finner det ut etterhvert. :)

 

Blikkene mot magen har blitt ganske lange da...

Lykke til videre, folk finner det ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her! Man forteller det til folk som det passer og når en føler for det. En annen ting å tenke på er også å ta hensyn til andre. Det er jo mange som har problemer med å få barn og mange mister uten at de forteller det til hele verden og da kan det være veldig sårt om en snakker mye om sin egen mage. Alle er jo selvfølgelig glad på våres vegne, men det kan uansett være sårt om en har lyst på barn og av en eller annen grunn ikke kan få. Det kan vi ikke alltid vite.. Snakker av erfaring. Det blir noe annet når det er nær familie og gode venner for da vet en som oftes om en trenger å være litt forsiktig. Ihverfall tenker jeg litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg ble grravid selv, var jeg sikker på at når jeg en gang endelig skulle ha barn, ville jeg rope det ut til alle. Men så da vi kom dit selv, ville vi vente de berømte 12 ukene. Var litt vanskelig å holde seg til tider, men vi klarte det. Da vi endelig kunne fortelle det, fikk jeg meg liksom ikke til å fortelle det, annet enn til de nærmeste. Men ryktene går jo, og jeg tror det er mange flere som vet det, enn de som har tort å si noe til oss. Men bare artig da, folk finner jo ut av det nå som magen har vokst. Tror nok de aller fleste er veldig forsiktig med å si noe, for tenk om hun ikke er gravid, og bare har lagt på seg. Så jeg synes altså ikke at dere er merkelige : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg de fleste vet om det. Men jeg ventet i det lengste med å fortelle det. Familie og de nærmeste venner fikk vite det for en stund siden. Men nå i det siste har jeg sett at noen kjensfolk satte et blikk ned på magen når de møtte meg. Men ingen sa noe. Men etter hvert har jeg fått høre at "alle" vet det. Jeg er ikke typen som roper ut at jeg er gravid. Noen synes det er rart. Man skal jo liksom være stolt av det, men jeg liker ikke å buse ut med det. Greit å holde det litt hemmelig en god stund..

 

13.10.06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...