Gå til innhold

Hun er livredd når jeg klipper tåneglene.

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det har skjedd men nå klippe tånegler her i huset er et mareritt. Jenta vår blir livredd og gråter sårt når vi må klippe. Har prøvd alt mulig rart for å lokke, men det ender i at vi må tvinge henne. Og det blir jo ikke bedre akkurat. Bare her det er problemer? Vi har aldri klippet utenfor slik at det har vært vondt, men hun mener det er vondt.. Frustrerende.

Fortsetter under...

Tror det er ganske normalt... her i huset er det et rabalder uten like hver gang, hyl og skrik, men nå har han begynt å gjøre det selv, da har han full kontroll og det funker som bare det:)

Hvis man tenker etter er det jo ganske ekkelt da å la andre gjøre det... det kiler samtidig som man får følelsen av at man skal bli klipt i tåa....

Klipp dine egne negler foran henne, la henne gjerne hjelpe deg. Skryt over hvor fin du blir for hver negl du klipper og la henne beundre. Lokk henne med at hun skal få prinsesseneglelakk på tærne etter klipping, det ELSKER jentene mine (blank neglelakk som slites av igjen på en-to-tre). Kanskje du kan ha henne på fanget og synge samtidig? Mine protesterte litt i blant før, nå digger de det og jeg kan ikke klippe neglene mine før de er i seng, fordi da kommer de løpende og skal ha kosestund...

er ikke bare hos deg det er sånn nei,er detsamme her og jeg føler vi har prøvd alt,har også klipt mine egene negler foran henne,men det er hyl ogskrik hver gang.nå sist vi gjorde detså gikk det faktisk bra,sp håper det gjør det neste gang også

Har vært sånn her et par år nå...og han blir 4 nå.jeg klipper de når han sover,hehe.da er blir han kjempeglad når han våkner.Prøv det,for ellers blir det bare slåssing.Han vil ikke klippe håret heller.Hørtes ut som han skulle dø når vi var hos frisøren forrige uke.Litt vanskelig å klippe det når han sover gitt,Sakseangst,slitsomt.

Annonse

Min datter på 4,5 var også sånn. Nå har vi funnet opp en morsom lek når vi klipper tåneglene. Hun må se opp i taket når jeg klipper, får ikke lov å se ned, så skal hun gjette hvilken tå jeg klippet. Slår veldig godt ann og hele prosessen med å klippe negler har blitt en morsom lek.

• 3 uker senere...

ta negleklippen rett etter badet .. Da er neglene mykere..

Hva med å tulle litt med henne og lek at neglen feks treffer deg og si, Ikke sprett på meg da,ikke treff meg ,å nei og nei i en morsom tone. Si au au og le, eller lag klask og smokk lyder når neglene liksom "treffer " deg. Husk å gjøre det morsomt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...