Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart tre år har en veldig lys og ømfintelig hud. Nå som det har vært så mye sol, har hun vært ute hele dagen i barnehagen. Jeg har smørt henne godt med solkrem ( A-derma sunblock ) og hun blir også smurt i barnehagen. Likevel får hun soleksem. Men hun er jo nødt til å være ute. Er det noen som har noen gode kremer å anbefale?

Jeg har smørt henne med aloe-vera krem på kvelden for å prøve å roe det ned, men det hjelper ikke mye.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5008070-en-god-solkrem-i-det-fine-v%C3%A6ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyline sollotion faktor 20. Babyline er "kjent" for å være god mot eksem og allergier. Kom best ut i test på gronnhverdag.no som den eneste solkremen som ikke inneholder noe som helst farlige stoffer.

Løp og kjøp! (hvis du finner den, her er den utsolgt :) Prøvd både helsekost, apotek og Vita.

PS. har altså ikke erfaring med den selv.

Jeg sverger til P20, den er helt super. Smører barnet 90 min før en går ut i sola, å da holder den hele dagen. Selv når vi var 2 uker i syden holdt det med en smurning om dagen på snuppa som da var 15 mnd. Du kan lese mer om solkremen på www.p20.com. Det eneste minuset er at jeg til nå kun har fått tak i den på taxfree'n på Gardermoen. Vet også at den kan kjøpes direkte fra den norske importøren.

Er du sikker på at det er soleksem? Datteren vår fikk små røde nupper over nesten hele kroppen på søndag som vi trodde var soleksem. Men hun har det også på magen og ryggen, og der har hun ikke vært i solen. Eneste område hun ikke har det på er i bleieområdet, der vi naturligvis ikke har smurt. Har funnet ut at det må være solkremen hun reagerte på. Har nå sluttet med den (Vichy for barn, faktor 30) og kjøpt en ny for å se om det hjelper (ser litt bedre ut etter en dag). Fant ut at det til og med er parfyme i den, kan ikke være bra.

Den jeg bruker er dyr men verdt alle pengene.

Du får kjøpt den på hudpleiesalonger. MD formulation faktor 20. Kan brukes både i ansikt og kropp.

Min sønn har ømfintlig hud og atopisk eksem som kommer og går. Det er den aller beste! Eksemen blir også bedre av den.

Kun virkestoffer i kremen, ikke noe parfyme. Sykehus og hudspesialister bruker MD sine produkter mot ekstreme hudlidelser og plager. Dette er et merke i en klasse for seg. Den er også drøy. Blir ikke så dyrt når sol sesongen ikke varer hele året.

Lykke til i valget!

Jeg anbefaler Cosmica for barn, solfaktor 25. Den inneholder kun fysisk filter, og ikke kjemisk, som kan virke irriterende + at det kan gjenfinnes i kroppen i flere uker etter innsmøring. Fysisk filter gjør at huden blir litt hvitaktig, men ikke mye.

Jeg har selv brukt denne solkremen i flere år, både i Norge og syden. Tidligere har jeg hatt soleksem hver gang jeg har vært ute i sola, og omtrent klødd meg i hjel, men etter jeg begynte med Cosmica for barn, faktor 25, har jeg ikke hatt soleksem mer enn et par ganger. Det aller beste er at den sitter på hele dagen, jeg har til og med effekt av den etter jeg har badet, og det har jeg ikke hatt av noen andre såkalte vannfaste solkremer jeg har prøvd. Blir ikke solbrent og får ikke soleksem, selv om jeg kun smører meg en gang om dagen (2 ganger daglig i syden). Jeg har lysblondt hår, og er så blek som man kan bli... - og blir aldri brun, kun brent... Jeg bruker også denne solkremen på toåringen min, og hun har faktisk aldri verken vært solbrent eller hatt soleksem, verken i Norge eller sydligere strøk (men huden hennes er nok litt sterkere enn min, for hun får litt farge, i motsetning til meg...)

Jeg (og foreldrene mine) har prøvd meg fram med solkremer i 25 år, og dette er den eneste som funker på meg! Anbefaler den virkelig. Den er litt klissete å smøre på, men alt for ikke å bli solbrent!

Selges forøvrig på apoteket!

Annonse

den finnes på to av parfymeriene her i byen.

vi bruker den også, og har gjort det siden jeg var liten..

bruker vanlig solkrem utenpå,men da med litt lavere solfaktor..

tør nesten ikke si at jeg bruker den mer, for jeg har fått så mye hets her inne fordi den skal være så farlig...

Babyline er den eneste som er godkjent av Grønn Hverdag, som ikke inneholder noen skadelige stoffer. Vi bruker denne til lillegutt og han har aldri vært plaget av eksem eller noe... Den fås kjøpt i babybutikker og på noen apotek/helsekost Lykke til med valget:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...