Gå til innhold

Yoghurt inneholder mye sukker.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frukt mos som du lager selv?

Eller noe du kjøper?

Frosne bær..kan vel kjøpes det også...vi har ikke i fryseren serru....har ikke bærbusker!!

Men når det gjelder Yoghurt:

-Hvorfor gir dere det?

-Er det som ett mellommåltid, eller i forbindelse med annen måltid?

Annonse

Tror ikke Litago er verst, nei. De har redusert sukkernivået nå i det siste, så den er ikke så søt som "voksenyoghurten" til Tine. Men å bruke yoghurt naturell med bær eller frukt i er kjempelurt. Trenger jo ikke å være redd for at den skal være for fet, da. Ville gitt vanlig yoghurt naturell.

ja jeg har også lest det flere plasser, som eks i liberomagasinet at dersom spebarn har problemer med magen så kan de få noen skjeer med youghurt, dette stabiliserer magen, både når den er hard og løs. dette prøvde jeg nettopp på min 5 mnd gamle sønn da han hadde veldig løs mage pga tenner, tro det eller ei men det gjorde han godt! youghurt med blåbær faktisk, det var bare noen teskjeer i to dager..

ja du sier noe der anonym...det var noe å gruble over..hmm jeg tenker som så, at det meste som er godt og greit å spise for meg kan lillegutt også få MED MÅTE så klart..det er sååååå mange meninger der ute å går at jeg vet ikke hva jeg skal tenke å tro..

Annonse

Synes dette med sukkeret blir litt hysteri jeg. Hvor mange gram sukker er det i yoghurt, da? Det må vel nærmest være snakk om mikrogram. Hørte en ernæringsfysiolog på God morgen Norge en dag, rett etter at ketchupen uten sukker kom, som jeg var veldig enig med. Hun sa at det ikke har noe å si det lille sukkeret som er tilsatt i slike matvarer, men alt som ungene (og vi voksne) får i oss gjennom snop og brus ol. Folk dør ikke av noen få gram sukker. Sukker er energi og hjerneføde og litt trenger faktisk kroppen vår av dette også!!!

Yoghurt er faktisk ganske søtt. Det er ikke snakk om mikrogram nei. Hvis du sjekker innholdsfortegnelsen ser du hvor stor prosentandel av yoghurten som er sukker. Det er jo ikke farlig å gi av og til, men jeg kommer til å holde igjen litt, og heller gi naturell med frukt.

Nå har bare prinsessa mi såvidt begynt å få smake på litt yoghurt, og da har jeg gitt "vanlig" yoghurt. Men litago har jo redusert med 30 % sukker nå. Naturell er nok den beste ja, men... Men for all del, yoplait o.l ville jeg IKKE gitt til små barn, det inneholder aspartam som er fy, fy for barn (samme også med andre lettprodukter, fun light o.l)

Hvis du vil spare på sukker kan du bruke yoghurt naturell.

Synes det blir litt rart å velge de kalorifattige alternativene til en baby. Skjønner det hvis du har et barn som er overvektig, men en baby skal jo vokse og trenger masse kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...