Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Tuppa blir 2 i aug, og vi er kjempe fornøyd med barnehagen. Den hun "egentlig" hører til, som ligger nærmest har ikke småbarnsavd, men der er nok de hun skal gå på skole med når den tid kommer. Da er spm mitt: Når er det mest "riktig" å bytte bhg? Når hun skal over på 3 års gruppa? Er vel litt kjekt for henne å gå sammen med de hun skal gå på skole med, slik at hun kjenner de fra før, så ikke alt og alle blir helt fremmed på skolen? Eller skal hun være i den bhg hun er nå til hun skal beg.på skole? Hun er så glad i de som jobber der, samt barna.

Jada, bekymrer meg alt for tidlig....:)

Noen fornuftige her med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5007646-noen-som-jobber-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

JEg ville kanksje byttet det året hun skal over på stor avdeling, da skal hun jo uansett inn på noe nytt hvis du først skal bytte da... det kan jo være ok å bli kjent med de hun skalgå på skole med...

Barn tilpasser seg lett nye miljøer så det går sikkert bra.. hvis hun er en trygg og harmonisk unge fra før er ikke dette noe problem i det hele tatt... men du har jo ennå litt tid å tenke på da:)

hei

jeg jobber som førskolelærer i bhg. Hvis jeg var deg ville jeg byttet når barnet går over til stor avd.

Jeg har jente på 1, 5år. Hun går i den barnehage jeg jobber i, og den er i Asker , mens vi er fra Drammen. Jeg kommer til å søke over til Drammen når hun skal over til stor avd. for at hun skal bli kjent med barn hun skal gå på skole med.

Jeg jobber ikke i bhg, men vi tenkte akkuratt som deg. Vi søkte til en bhg som ligger mye nærmere hjemmet og flere rundt her vi bor går der. Vi har fått plass, så stedattern min på 3 år(januar) begynner i den nye bhg i august. Det er da hun egentlig skulle gått over til stor avdeling i den bhg hun går i i dag.

Stedattern min er en veldig utadvent jente, så dette tror jeg går veldig bra. Selvom det er en del ting som skjer denne sommeren. Jeg og pappaen hennes venter vårt første felles barn i september og hun skal bli storesøster.. Hun gleder seg som bare det.. Men vet jo ikke helt hvor mye hun skjønner da..

Lykke til..

Hei!

Jeg jobber som ped.leder i barnehage, har gjort det siden -99,og hadde nok søkt overgang så fort som mulig... Har erfart at det er lettere å tilvenne 2-åringer enn 3-åringer. 3-åringene er ofte mer trasse, og noe mer sjenerte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...