Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere.

Jeg går på metformin, 1700mg pr dag.

Jeg er IKKE insulinresistent.

Jeg fikk dette på St.Olav, før vårt andre forsøk, for at jeg skulle gå ned i vekt.

Har pco og er temmelig overvektig.

JEg ble gravid og fødte en datter, og har brukt metformin hver eneste dag igjennom heile svangerskapet, under St.Olav sin velsignelse.

En Hormonekspert har til og med vert i kontakt med St.Olav ( i forbindelse med misstanke om sv.skaps.diabetes, som jeg for øvrig IKKE hadde), og ble enig med overlegen på St.Olav at jeg skulle fortsette med metformin ut svangerskapet. Og jeg spiser fortsatt metdormin jeg.

Håper det lykkes for dere, jeg har nå lykkes endelig, og det ER fantastisk.

Lykke til!!

Jeg er ikke mye overvektig .. men de mente at jeg hadde god effekt av metformin med tanke på pcos en.. og det stemmer.. for jeg har faktisk mindre cyster nå etter at jeg begynte med met enn tidligere.. jeg hadde pauseperiode frem til nå.. og da poppet cystene ut igjen.. nå knasker jeg met som bare det.. driver og trapper opp jeg da..og cystene er på tur bort..

Metformin har en tendenes til å gjøre at man trenger mindre fsh (puregon/gonal f) når mans timmulerer, fsh virker bedre.

I tillegg senker metformin risikoen for SA hvis man tar det også før man blir gravid og metformin hjelper til å bygge opp slimhinnen i livmoren.

Så hvis du tåler det burde du absolutt fortsette.

Som IR mener jeg å ha hørt, at man har større sjanse for svangerskaps diabetis / diabetis senere i livet. Og dette er jo noe jeg vil unngå selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...