Gå til innhold

Til mamma'n med CP-barn i Asker

Anbefalte innlegg

Hei

Lille tulla vår ble syk, så jeg har ikke vært her inne på en stund.

Hadde du hatt lyst til å bli med på et DIB-treff en dag?

Hadde jo vært hyggelig å dele litt erfaringer og frustrasjon.

Min datter er 14 måneder og mild til moderat rammet av CP. Hun får oppfølging av fysioterapeut, det har hun fått siden hun ble skrevet ut av sykehuset.

Hun er en nydelig og veldig blid jente, men hun har vært utrolig mye syk i vinter, så hun har blitt utrolig mammadalt og en skikkelig kose-jente.

Håper å høre fra deg igjen.

Mvh

Yvonne, mamma'n til Viktoria

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5007564-til-mamman-med-cp-barn-i-asker/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei igjen,

Koselig å høre fra deg :) Synd å høre at dere har hatt en vanskelig tid med sykdom, men godt å høre at alt er bra igjen.

Vi har litt å stri med for tiden. Lillemann brekker seg til hvert måltid og kaster ofte opp. Det gjør ikke hverdagen helt enkel, den blir full av bekymringer.

Ettersom det ikke er så lett å gå ut når som helst, er det vanskelig å avtale treff ute akkurat nå. Vi håper situasjonen snart endrer seg og at han slipper å slite sånn med maten. Da hadde det vært fint å møtes! Jeg er ikke helt inne i dette med DIB treff, hvem kommer på de og hvor står det om de treffene? Koselig at du spurte etter meg da!

Håper vi får til et treff snart!

Hilsen mamma'n til T.

Off... Det skal ikke være lett...

Viktoria hadde også en periode hvor hun brakk seg og kastet opp middagen, men jeg tror de var fordi det var for store biter, håper han får i seg noe da. Grusomt når de små går ned i vekt.

Ganske mye å stri med om dagen her også, Viktoria er heldigvis frisk, så hun er i barnehagen, og jeg er gravis igjen og merker fort at er utrolig slitsomt med en vilter jente i huset.

Men når hun er i form til å være i barnehagen går det greit.

Når det gjelder DIB-treffene går man inn på DIB-treff - Akershus også er det innlegg der.

Jeg begynte å gå på treff rett etter jeg ble gravid, jeg kjente ingen gravide i nærheten og tenkte det hadde vært hyggelig å snakke litt "mage" med noen som orket å høre på. Vi ble ganske mange etterhvert, og det dukker hele tiden opp nye. Noen av oss har møttes jevnt frem til nå, men det har begynnt å dabbe litt av. Men det er alltid noen som dukker opp. Som regel har vi møttes på Intermezzo eller Peppe's og spist lunsj eller middag og skravlet en time eller to. Andre ganger har vi møttes og gått tur f.eks. rundt Semsvannet.

Det har i grunn vært veldig hyggelig, men det hadde også vært fint å snakke litt om dette med sykdom, CP og hva det gjør med hverdagen.

Gjennom helsestasjonen har vi ogsåblitt satt i kontakt med et annet par i Slemmestad som har et barn på Viktorias alder med ganske lik grad av CP som vår datter. Har ikke møtt dem enda.

Håper det går bedre med spisingen fremover, så får vi bare prøve å holde kontakten her inne.

Ha en fin dag!

Hilsen Yvonne & Viktoria

Så koselig å høre så raskt fra deg!

Gratulerer så mye med graviditeten :) Hvor langt er du på vei? Skal du føde på Bærum igjen...? oi, jeg kunne ha stilt så mange spørsmål - kan være godt å snakke med deg om dine opplevelser og tanker i ditt andre svangerskap.

Er du opprinnelig fra Asker? Tenk, om vi har sett hverandre rundt om ;) !

Det hørtes hyggelig ut med DIB-treff. Men som du sier, kan det være godt å møte andre som kan kjenne seg igjen i vår situasjon. Nå høres det ut som om din jente er mindre rammet enn vår lille gutt. Men begge ssmå er rammet av tilfeldigheter....det ligger mye frustrasjon og fortvilelse i det.

Nå som vi ikke like lett kan planlegge aktiviteter på dagtid, så kunne vi jo kanskje møtes en kveld, uten barna. Har litt mer tid etter første uka i jui. Hva tror du?

Kos deg med voksende mage!

Hilsen mamma'n til T.

Takk for gratulasjoner...

Jeg er bare 13 uker på vei, og skal nok ikke føde på Bærum igjen nei...

Det blir keisersnitt på Rikshospitalet. I og med at det var såpass store komplikasjoner med førstemann er det helt uaktuellt å føde vaginalt igjen, både for barnets del og min.

Trist å høre at gutten deres er hardt rammet, men i dag kan mye kompanseres ved hjelp av riktig stimulig som f.eks fysioterapi.

Jeg må si at det er et mirakel at det går så bra med tulla som deg gjør, det så veldig mørkt et de to første ukene, men de er jo noen skikkelig tøffinger disse små.

Er ikke opprinnelig fra Asker, og bor ikke i Asker nå heller. Jeg bor i Slemmestad, men bodde i Asker fra 1999 til 2003.

Samboeren min er forøvrig fra Asker, så han kjenner du kanskje...?

Nå vet jeg ikke om du mente første uka i juni eller juli, men det passer i grunnen både første uka i juni og juli for meg.

Ha en fin dag, så håper jeg vi får til å møtes en kveld.

Hilsen Yvonne

Annonse

Hei igjen

Jeg glemmer nesten å titte her, ettersom jeg har vært på disse sidene til vanlig....så beklager sent svar igjen. Skal prøve å være her oftere da.

Det ble en spennende måned "jui", hehe!!! Jeg tenkte juni, men nå er den uka så full. Men hva med en kveld i uke 24, i Asker?

(virker litt skummelt å legge ut e-post/mob.nr, så hvordan kan vi gi litt mer info til hverandre uten å legge ut alt her...??)

Gleder meg til å treffe deg - vi har masse å prate om ;) !

Hilsen Solveig

Hadde vært hyggelig å møtes i uke 24, vi kommer hjem fra ferie på torsdagen, men fredagen passer i grunn fint for meg.

Du må gjerne sende mail i stedet for å følge med her inne, adressen er [email protected] (satser på at det er trygt...).

I dag har vi vært hos fysioterapeuten og Viktoria gikk nesten litt alene inntil en Brio-trall, og jeg ble så stolt og jeg nesten var på gråten (litt hormonell i tillegg...). Det går ikke så fort, men det går absolutt fremover.

Ha en riktig fin dag!

Hilsen Yvonne & Viktoria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...