Gå til innhold

Oktober: Oslo-treff: Tirsdag 6. juni kl. 17 på Café M på Majorstua


Kåa

Anbefalte innlegg

Hei!

Da legger jeg ut en tråd med nytt treff i juni. Håper du har anledning til å komme denne gang, Marylu! Andre som har lyst til å være med er hjertelig velkommen!

 

So long,

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for et fint treff - det er så gøy!! Ser allerede frem til neste, skikkelig artig å "velte seg" i detaljer som ikke så mange andre er så skrekkelig interessert i..:)

 

Ja, nå er det snart helg og etter det er det jamen snart ultralyd...det blir så salig spennende...

Jeg gjør som caef og ønsker alle sammen en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til neste treff, det er så moro å prate med noen som VIRKELIG forstår hvordan vi har det.... he he.. Sikkert morsomt å sitte ved siden av oss og høre alt pratet om fødsler, lystgass og andre gravidetemaer.. Håper også været blir bra, så vi kan sitte ute. Det var virkelig deilig!!

 

Lykke til med UL de som skal til uka!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg har kjempelyst til å være med på treff!:D kjenner jo ingen andre som er gravide så:) var det mange på treff sist?vi må da være mange fra oslo vel?:)god helg forresten folkens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sist treff var vi seks stykker:-) Vi har møttes to ganger nå, og planlegger å møtes en gang i måneden fremover! Kjempekoselig hvis du blir med! Følg med på denne tråden, så kan du holde deg oppdatert om utviklingen fremover + det er jo også en fin måte å bli litt kjent med oss andre på i forkant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Håper også å få blitt med denne gang, mann som jobber turnus, så han har vært på kveldsvakt de to andre gangene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra utltralyd!!

 

I dag har det gått i ett på jobben, så rakk heldigvis ikke grue meg noe særlig før jeg var på plass på sykehuset!

 

Kom inn til en kjempekoselig jordmor, som tok seg god tid til å vise oss alt det rare inni magen min og svare på alle spørsmålene:-)

 

Alt var vel med den lille, og det ser jammen meg ut som om jeg får ei lita jente:-) Ble litt overrasket over den, har nemlig hatt på følelsen at det skulle bli gutt! Ble satt tre dager tilbake, så ny termin er 16. oktober!

 

Lykke til i morgen Heltklar, så må du gi oss tilbakemelding når du har vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeey...da har du tatt min termindato, din snik:)

 

Hjelp, jeg er så fryktelig spent - alle mulige skrekkelige tanker om ting som kan gå galt spøker i hodet mitt - men jeg prøver å jage dem bort!!

 

Skal absolutt prøve å oppdatere dere - men skal på jobbtur resten av uken og må rekke fly i morgen ettermiddag - så det blir nok med en "kjappis".

 

Kjempeflott å høre at alt var såre vel, tvilling79 - og også at jordmor-møtet var en hyggelig opplevelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ei lita jente!! Jeg misunner deg at du har vært på ultralyd, tiden går så UTROLIG sent.. Men det er vel sånn det er med spennende ting som skal skje!!

 

Og lykke til Heltklar imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå...så utrolig artig! Nå har vi også fått sett vårt lille nurk - som lå og sprellet og sparket og vinket til oss. Og så var det ingen tvil om at det var en liten gutt...akkurat som vi trodde!

Han var forresten ikke så liten heller - min termin ble flyttet fra 16. oktober til 12.

Føde A!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke fantastisk? Vi var i går, og fikk se at det trolig er en jente. Hun var litt sjenert da og lå mye med ryggen til, så JM var ikke 100% sikker på kjønnet. Skal også på Føde A. Fikk flyttet terminen til 17/10, men husker jeg ikke feil er vel vi enige om å føde litt før, så da sees vi kanskje likevel!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer det, i grunnen tenkte jeg at rundt 12. (i forhold til 16.) passet bra - nå må jeg kanskje bestemme meg for en dato noen dager før det igjen. Da tror jeg det blir mye trappeløping på deg!:)

 

Men jeg lover å kikke etter deg der jeg ankommer føde a - helt uthvilt og i fin form - da har du kanskje løpt korridorene rundt noen ganger..:)

 

åå...sukk - det er litt leenge til detta her - tar jeg ikke helt feil snakkes vi sikkert før den tid:) Ha en fin nasjonaldag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med en liten gutt da:-)

 

Synd at du måtte flytte termindato bare fordi jeg stjal den;-) Jeg skal forresten også føde på A - kanskje vi havner der samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro for dere begge :) Bra at dere fikk en jordmor med godt humør, skjønner at jeg antagelig bare var litt uheldig med min og dagshumøret hennes. Det ser forresten ut til at jeg er den eneste av oss som ikke vil vite hvilket kjønn det blir. Skjønner jeg må være sterk for å motstå lysten til å vite det jeg også! Satt å så på det programmet som gikk på tv2 på søndag kveld og jeg klarer ikke å la være å bli helt imponert over hvordan ting egentlig er og hva som foregår inne i magen min.

 

Dere får ha en kjempefin dag i morgen alle sammen, sol eller ikke!

 

Jeg og samboeren skal forresten en tur på den foreldre og barne-festivalen på Hellerudsletta på lørdag i tilfelle det skulle være noen supertilbud der, flere som skal?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gleder meg til neste treff!

Jeg var hos jordmor i dag og fikk målt min mage. Den var større enn "normalen". Fikk også høre hjertelyd. Kjempe koselig.

Det ser litt ut for at jeg må passe med for bekkenløsning. Har fått litt vondt i ryggen og nedover en fot, men passer på hvordan jeg sitter og at jeg tar meg tid til å gå litt og ikke bare sitter på kontorstolen min.

 

Ha ei flott feiring i morgen alle sammen!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyd idag, og det var en utrolig opplevelse.. Det pumpet som bare det.. Fikk den herligste jordmoren på Frogner helsestasjon. Var der en time og pratet om det meste!!

 

Ellers skal jeg til lege imorgen og få sykemelding for noen uker, bekkenløsningen er ikke akkurat blitt bedre.

 

Ellers ble gårsdagen brukt til å spise pølser og is.. TOPP!! he he

 

Håper dere andre har det fint. Gleder meg til å se dere igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg glemte å fortelle: Fikk vite at jeg er kommet inn på skolen jeg har søkt på!! Ble kjempeglad!!! Så nå må jeg bare søke om ett års utsettelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg var på ultralyd i dag. Det var en kjempefin opplevelse med en hyggelig og nøye jordmor. Alt var bra. Det var visst ingen tvil om at det var en gutt! Så nå sitter vi bare og smiler fra øre til øre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På neste treff skal jeg være med! Har hatt 2 eksamner nå, og har min siste 6 juni. Så da kan jeg jo feire med å møte dere =)

 

Var på ultralyd 8 mai, og fikk vite at vi venter en liten gutt =)

Han var veldig aktiv og ikke det minste sjenert..

 

Termin ble flyttet fra 11 okt til 10 okt. Har fått fødeplass på Ullevål,

avd B. Kanskje noen av oss møtes der?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Marylu!! En liten guttebass!! Det var nok fantastisk!!! Jeg synes tiden frem til UL går ALTFOR sakte.. 2 hele uker idag. sukk og stønn..

 

Og veldig kjekt at flere vil være med på treff, vi bør vel etterhvert når det nærmer seg lage liste i tilfelle vi blir mange!! (tenker på bordbestilling etc..)

 

God helg alle sammen!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg vil gjerne være med på gravid-date......må bare finne ut hvor det ligger, så kommer jeg:)

 

snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i valkyriegata på majorstua. nærme t-banestasjonen!! Lett å finne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Line77 - jeg har termin 7. oktober og fått plass på Ullevål avd. B. Så kanskje vi sees??

 

Gøy å høre at det blir en gutt, Marylu!!

 

Pusefrøken, grattis med skoleplass. Godt å ha planene for de neste årene i orden da. Småbarns- og studietilværelse tror jeg er en fin kombinasjon. Det er det jeg også satser på, men jeg vet ikke om jeg kommer inn før om et år, da...

 

Og til alle dere andre; kos dere med magene deres!! Jeg blir bare større og større, jeg. Har en teori om denne kule-mage-fasongen er min egentlige fasong, fordi føles så naturlig, hehe! TIl vanlig holder jeg magen inne hele tiden, men nå kan jeg slappe av i musklene, fordi jeg faktisk SKAL se sånn ut. Rare greier, dette.

 

Jeg lander forresten kl. 16 på Gardermoen den tirsdagen vi har treff, så forhåpentligvis kan jeg rekke å treffe dere på slutten slik at jeg kan være med på en ny runde mage/symtom/plager/dilla-sammenligninger...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kåa, ja kanskje vi sees på føden =) 7 oktober er en fin termindato, det er min bursdag..

 

Hvordan er formen ellers for dere andre?

 

Jeg føler mig i veldig fin form, heldigvis, da jeg har en hektisk hverdag med studier og jobb.

Jeg og samboer har vært 4 dager i London, fikk shoppet en hel del til Lillegutt, bl.a et par kjempesøte adidassko.

I kveld skal jeg på Ullevål og hilse på ei venninne som fødte en sønn på mandag =)

Ha en fin helg allesammen!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...