Gå til innhold

Når fortalte dere til familie og venner at dere var gravide?


mammaja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Hei!

 

Vi fortalte det til svigers, samt de kommende onkler nå i helga. Dette pga av at de bor 5 timer unna og vi var på besøk der i helga. Skal ikke dit igjen før i begynnelsen av august og vi ville fortelle det ansikt til ansikt.

Søsteren min fikk vite det samme dagen som jeg fant det ut.

Foreldrene mine skal få vite det om

1 1/2 uke. Regner vel med at resten av slekta får vite det ganske kjapt når foreldrene mine vet det.

 

Er forresten i uke 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er spennende dette. Jeg er i uke ti og har fremdeles ikke sagt noe. Skal til lege på mandag, så vi får se om jeg sier det etterpå.

 

Litt lei av å finne på unnskyldninger for å ikke bli med på utepils og fester da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 7+3... og fant det ut for 1 uke siden

Jeg fortalte det til søstera mi etter ca 10 min.....

 

også fikk mamma og mormor mi vite det i helga siden de var på besøk og det er menge måneder til de kommer på besøk igjen.... og dattera mi fant gravitaminene og da skjønte hun det (hun er 9 år og har lovt å holde det hemmelig....så langt går det bra;)

Er meninga at vi skal holde det hemmelig for resten ei stund til, mulig vi besøker svigerforeldrene i helga for å si det, hvis ikke blir det kanskje neste helg....

 

Jeg har vært gravid før og de eneste betenkelighetene jeg har med å fortelle det til noen er at man må snakke om eventuelle komplikasjoner hvis de oppstår, etterpå.... Og med mine nærmeste tror jeg det skal gå bra, men ikke med hvem som helst.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en SA i feb. Var i uke 8/9. Hadde da fortalt det til en venninne, mamma og lillesøster. En uke etter at jeg fortalte dem det, mistet jeg... Var så utrolig hardt å si det til dem, ihvertfall å si til søsteren min at hun ikke skulle bli tante omtrent på bursdagen sin allikevel...

 

Var glad jeg ikke hadde sagt det til noen andre. Hardt nok å fortelle det til de tre.. Så denne ganger skal vi vente lenge, helst til det begynner å synes nesten! Kanskje litt overdrevet det da, men.... Føler ingen behov for å si det foreløpig, jeg er 5+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk vite det på bursdagen min,og da var jeg 4+4.jeg MÅTTE jo bare fortelle det da!var en STOR gave for mamma å få vite det!og da fikk hele resten av familien vite det også...er ikke lett å holde munn når man er så lykkelig!!!jeg har sagt det til de jeg vil skal vite om noe går galt.man trenger jo støtte i den tiden hvis det skulle skje noe.men det går jo som oftest bra!!MASSE lykke til med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 12 uker på vej, og det er bare nærmeste familie og venner som vet d.skal vente en stund til,till vi dropper bomben på resten av slekta.

begynner og vises veldig godt på meg nå,så det er vel ikke lenge til vi må si d...

(er en av de som ikke har kul på magen til vanlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 8. uke, og har fortalt det til to stykker. Hun ene bor et helt annet sted, og hun andre er en kollega. Skal på ultralyd om to uker, så hvis alt ser bra ut der, så er det mulig vi sier det. Jeg vil helst vente så lenge som mulig, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma fikk vite det samme dagen jeg tok testen, måtte jo si det til noen! (da var jeg 4 uker)

en kollega på jobb dagen etter.

Min familie i uke 6-7 ca. og sambo sin fam. i uke 7-8 ca.

2 venninder av meg som viste at vi planla barn fikk vite det bare noen dager etterpå, fordi de spurte ;o)

 

Og så har jo svigermor vanskeligheter for å ikke forsnakke seg, så en del naboer av dem, og noen andre venner fikk vite det rundt 9. uke.

 

Resten av jobben og venner får ikke vite noe før det synes og jeg har vært på svangerskapskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 og har kun sagt det til ei venninne som bor langt borte, fordi hu spurte, vet at vi prøvde og hun er dessuten gravid selv!

 

Ellers gleder jeg meg til å fortelle det til venninnene min, men venter nok noen uker til...hvis jeg klarer å holde meg, hehe...

 

Glede-gruer meg til å si det til foreldrene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til de aller nærmeste dvs mamma pappa svigemor og svigefar, min bror og dama.. Og søsteren til sambo.. Vil ikke si det til noen i vennegjengen ennå.. tenkte vi skulle vente til uke 12 men skal på ultralyd i uke 10 så er alt som det skal da så kan det hende at vi begynner og fortelle om det.. ( er så dumt og si det tidlig hvis man mister, og folk du nesten ikke prater med får høre rykter og du må drive og forklare og prate om det i flere mnd etterpå.. Har erfaringer fra det.)

 

Er 7+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til ei venninne 3 dager etter jeg fikk vite det selv. Nærmeste familie rundt uke 7-8. På grunn av en glipp fra en i familien kom det ut og plutselig viste hele vennegjengen det(uke 9-10). Så fortalte det likegodt til alle. Så nå vet nok hele verden det, begynner på uke 11 imorra:-)

 

Men egentlig veldig kosli. Folk har jo egentlig vist at vi har prøvd, så ikke akkurat så stor hemmelighet. Alle skjønner det jo fort også når jeg plutselig har sluttet å røyke og sluttet å drikke vin i festelige lag.. hehe

 

Leste et sted... at før var det vanlig å vente til man var 3 mnd på vei før man fortalte noen, men da hadde som regel veldig mange gjettet det allerede og man fikk ikke overasket likevel.

 

Men det er jo opp til hver enkelt hvor tidlig man vil fortelle det. Jeg har veldig vanskelig for å holde ting hemmelig og å måtte "ljuge" for familie og venner. hehe... huff, ikke enkelt med dette...

 

Lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...