Gå til innhold

allergi, jeg trenger råd, ikke noe om graviditet

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg lurer på om noen av dere vet om man kan få feber av allergi utbrudd. Min eldste sønn som gang på gang ender med feber hver gang han får et ordentlig allergi utbrudd. Har nå fått feber igjen. I går såg jeg at han ikke hadde fått i seg medisinen sin, bad han gå ta den og så gjorde han, men det ble for sent. Han har tatt allergi medsin nå i en uke for og hindre pollen allergi. I går kveld midt i frustrert fruer kom han grinene, øynene var hovne, samme var nese og potte tett. Fikk i han astma medisin. Og i dag så har han feber. Ringt til legen og fikk time og ville gjerne få en annen medisin, fordi jeg følt den ikke virket helt ordentlig siden han nyser og nyser hele tiden, selvom han er på medisin. Første legen sa var, Han får ikke feber av et allergi utbrudd, men det skjer jo hver gang sa jeg. Når det blir juleaften har han feber.Dette pga av juletreet og allergi. det tok nøyaktig 30 min på lille juleaften etter treet kom inn til han begynt og nyse og feber neste dag. I fjor høst reagerte han på katten vår som nå er naboens eige. Han fikk et kraftig utbrudd med hovne øyne og tett nese, neste dag var det feber og dagen der igjen bar det til legen med kraftig hoste. Da fikk jeg nok en gang vite at det ikke hadde noe med allergien hans. Men hvorfor skjer det hver gang da. Noe som vet? Jeg var så uheldig at legen ikke hadde skrevet på respeten at han skulle ha zyrtec og ikke erstattning slik apoteke ofte gjør, bruker sine egne produkt fremfor resepten. Jeg sa jeg skulle ha det legen skrev og da fikk jeg vite at jeg måtte betale ekstra fordi legen ikke hadde gjordt notis om at det faktisk var den, så i stede for og betale egenandel på rundt 30 kr som jeg har brukt, måtte jeg ut med 200,- Bare han blir bedre så blir jeg glad. Er han ikke bedre om to dager skal vi tilbake. Håper på en bedre dag i morgen og at jeg får mer søvn i natt.

Fortsetter under...

Jeg har aldri fått feber etter allergiutbrudd, men hvis det er gjentagende at han får feber etter kraftig allergiutbrudd er det sannsynligvis en sammenheng. Apoteket skal kun tilby deg den "billigere" varianten, og kan ikke kreve høyere pris bare fordi legen ikke har skrevet "skal kun ha...". Det er et tilbud og ikke et krav at du skal benytte deg av de billigere variantene, selv om de skal være like effektiv.

Jeg er også allergiker, men kan ikke huske å ha fått feber av det. Men det er jo en reaksjon som setter ned immunforsvaret veldig, så helt usannsynlig synes jeg ikke det er. Man må starte lenge før pollen-sesongen med medisin for å bygge opp for å få best resultat.

Vil bare gi deg noen råd fra en multi-allergiker (du gjør sikkert mye av dette allerede, men jeg sier det allikevel):

-Skyll hele gutten i dusjen etter han har vært ute, vask nesa innvendig

-Ikke luft soverommet hans på dagtid

-Ikke tørk klær ute

-Bruk kun plast-juletre

-Ta allergi-test så du vet om det er noen matvarer han ikke tåler. Spiser man noe som kanskje ikke slår ut noe særlig resten av året, kan man bli kjempesyk av det i pollen-sesongen.

-For all del: Ikke ha husdyr! Dette gjør ofte alt mye verre

Og det beste tipset jeg kan gi er: Gå til en dyktig homeopat som gir akkupunktur! Jeg var inn og ut hos hudleger og øre-nese-hals i 16 år uten å bli bedre, men etter 3 måneder hos homeopat, hadde jeg fått et nytt liv. Plagene er den dag i dag mye mindre og lettere.Og til yngre man er når man begynner å behandle, til større er sjansen for at man blir kvitt allergi. For meg har det vært verdt hver en krone jeg har betalt.

Husk at medisiner du får hos lege er som å ta paracet. Man blir bedre der og da, men det fjerner ikke årsaken til at man er syk.

Lykke til!

Jeg må si takk for rådene her frøken Mamma. Tenkte jeg skulle si at legene nekter meg og allergi teste han, de sier jeg vet det allerede. Men jeg kunne tenkt meg en test uansett. Homopat kunne jeg tenkte meg og prøvt, liker alternativ behandlig, men jeg tror han ikke hadde fått satt en enste nål i min sønn. Han er livredd nåler. Legen skulle ta crp i dag, men måtte gi det opp fordi markus gutten min ble helt hysterisk.Tror han er like redd for nåler som jeg er for edderkopper.

Ville likevel prøvd homeopat, er ikke sikkert han trenger akupunktur heller. De har mange måter å gjøre oss friske på. Akupunktur gjør mye mindre vondt enn sprøyter og blodprøver, men det er ikke så lett hvis han er redd, stakkar. Men ta en time og hør hva som kan gjøres.

Angående allergi-test: Skift fastlege!!! Blir så sur på sånne bedrevitere! De har vel ingen rett til å nekte deg test, det er jo viktig for deg å vite mest mulig om sykdommen hans. Men ta test-resultatene med en klype salt - de er en god pekepinn, men er ikke alltid de stemmer. Jeg har fått forskjellige resultater nesten hver gang, noen ting slår alltid ut, og andre varierer.

Ha en fin kveld =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...