Gå til innhold

Forhøyede lever-verdier. Hjelp??

Anbefalte innlegg

Jeg ble oppringt av sykehuset idag da jeg hadde tatt noen blodprøver igår.. Årsaken var magekramper de ikke finner ut av.. Legen sa at jeg hadde forhøyede lever-verdier og at jeg måtte til haste-ultralyd av lever og galle imorgen...

Jeg føler meg godt ivaretatt men ble så paff at jeg ikke fikk spurt hva dette innebar både for meg og tulla i magen min..

Noen som vet noe om dette??

Kjempetakknemlig for svar!! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5005824-forh%C3%B8yede-lever-verdier-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne ble satt i gang tre uker før termin pga høye leververdier. Hun har nå ei velskapt tulle på 5 uker.

Det kommer an på HVOR høye verdiene er, hennes var over 200 tror jeg. Hun fikk beskjed om i etterkant at det kunne føre til misdannelser og i verste fall død.

Hun klødde i hendene og på føttene, kjente ikke noe liv en hel dag -Og ble bekymret tross at en sykepleier hadde gitt beskjed om å dra hjem fra sykehuset, og at hun bare skulle ta det med ro.

Så, da hun dro på sykehuset ble hun satt i gang umiddelbart. Legen som forølste barnet sa at det var galskap at hun ble sendt hjem med så høye verdier ettersom det kunne være direkte livstruende for barnet.

Har hørt at dette kan komme av en tilstand som heter Hellp syndrom. en slags svangerskapsforgiftning. Bra du blir ivaretatt og får kontroll i morgen. Mest sannsynlig er det nok ingen ting. Jeg fikk selv litt for høye verdier i mitt første svangerskap, men de fant ikke ut hvorfor, og alt gikk bra. Men man må alltid sjekke slikt. Selv fikk jeg 3 d ul, sparketest på sparketest, blodprøver og vet ikke hva.

Klem Hanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...