Gå til innhold

Kan man ikke merke triste / negative innlegg.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

slik at man slipper å lese dem? Jeg blir helt gal av å lese alt dette negative!! Klarer jo fader meg ikke glede meg over graviditeten! Bare går rundt å tenker på alt det som kan gå galt???

 

Er det for mye for langt at man f.eks merker et trist innlegg med at det er trist? Eller et negativt smilefjes :-( ?????

 

Leste akkurat nå: Vært på UL i dag... burde vel skjønt at noen få punktumer er negativt da eller??

 

Jeg blir så deprimert................Skjønner jo at dere som opplever triste ting må kunne skrive om det, men kan man ikke vise i overskriften hva det handler om slik at de som ikke vil / orker å lese det slipper?????

 

Det er faktisk et forum som heter ufrivillige aborter!

 

Regner med at jeg provoserer mange nå, derfor er jeg for anledningen..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel så kan man lese det uti fra overskriften, men det er bare å hoppe rett ut av innlegget igjen.

Du må ikke tenke negativt :o)

Jeg gjorde det i begynnelsen, men så lenge man føler seg i form, har vanlige symptomer og ikke blør og har smerter så må du bare tenke at du er heeelt ok.

Det er større prosent hvor alt går bra !! Her inne blir det litt ekstremt til tider....

 

Men ja - de som legger inne triste innlegg kan kanskje markere det med ansikt slik at andre som ikke ønsker å lese noe slikt kan bli advart... Er enig der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets realitet er at det ikke går bra med alle.Skal en stenge ute de stakkarane som har det vondt.Er bekymra og sliter? I tillegg må en få lov til å fortelle når det går galt.Blir provosert av deg jeg.Hvordan skal det gå med deg om du ikke tåler slike ting...Husk å aldri lese fødsels historier.De kan skremme livet av deg.

 

Med hilsen en ja...provosert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de som legger ut slike innlegg akkurat da tenker på å måtte huske å lage surt ansikt i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget idefix så står det at jeg SKJØNNER at de skriver innleggene, spørsmålet var om det gikk ann å merke de på noen måte slik at jeg kan hoppe over dem!!

 

Og fødselshistorier skremmer ikke, i alle fall ikke de jeg har lest. Det er når barnet DØR som skremmer meg og som jeg prøver å unngå.....

 

ja, velger å være anonym nå. Kanskje nettopp fordi du er en av de jeg pleier å skrive med her inne......... og at jeg var "redd" for slike svar som fra deg nå, da jeg vanligvis er veldig posetiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes som regel man kan lese ut av overskriften om et innlegg er trist eller happy. Er jo sånn en velger hva en vil lese, går ikke inn på alle linker.

 

Nå er jeg nok helt motsatt av deg, for jeg vil gjerne lese om folks erfaringer, høre hvordan det går med folk som får blødninger, og også de triste historiene der ting går galt. Det hjelper meg å være realitstisk, men også glad over mitt eget svangerskap. Jeg har forskjellige plager, men såvidt jeg vet - så lever spiren min. Jeg føler meg heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.det.Men som jeg har sagt.jeg tror desverre ikke at det er så lett å huske på å lage surt ansikt når en skriver inn sånne innlegg..

 

Men det går sikkert bra med deg.Uansett hvem du nå er...Er drit redd selv jeg.Hjelper absolutt ingenting at jeg er over 12 uker..er bare ennå reddere for å misste nå.Men vi er alle forskjellige.

 

Jeg tenker litt på de som har mistet ikke så gøy å få dårlig samvittighet for å skremme andre i tillegg.Om du forstår hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det må da være rom for både de positive og negative opplevelsene? Det er nå sann at det som oftest går bra, men av og til går det galt...

 

Jeg for min del mener at det er fint å lese om andres opplevelser, positive som negative.

 

Vi er alle forskjellige....., så å merke disse innleggene er ikke for mye å be om synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.tri er for ALLE gravide som er opp til 12 uker på vei. det er faktisk slik at man trenger mer støtte når noe er galt enn om graviditeten går prikk fritt, det er derfor denne siden er her, slik at vi kan dele erfaringer. De fleste innleggene sjønnar man det på overskriften, men viss man går in på noe trist så er det berre å klikke seg ut igjen.

 

Jeg synst når du kommer med noe sånt så går det virkelig an å bruke nicket, det er helt unødvendig å signere anonym. Jeg selv er/var redd, å jeg trang virkelig å snakke med noe om det, erfaring osv.... Da er det gått denne siden fins. Å jeg vil tørre å påstå at de fleste vil ha det som det er, litt kjedelig viss mange forsvant her fra fordi de ikke kunne skrive hvordan de har det osv...

 

Min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idè.

 

La oss renske dette forumet for gravide som opplever komplikasjoner og triste ting i svangerskapet. La det kun være rom for de perfekte, A4, drømme-svangerskapene og la de med komplikasjoner seile sin egen sjø.

 

Amen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hormoner ute å går?? :-)

 

Tror vel ikke hovedinnlegger mente at det bare skulle være posetive prikkfrie drømme svangerskap som skulle skrives her mensana... Var vel et ønske om å merke de negative litt bedre enn noen av innleggene.

 

Jeg er enig jeg. Har hatt noen dager "fri" herfra, nettopp fordi jeg blir reddere av å lese mange av innleggene her.

 

MEN, hvis det går galt så kommer jeg nok til å nevne det her også i tillegg til kanskje ufrivillig abort.

 

Håper og tror at alt går bra! gleder meg til uke 13.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror uansett ikke at en slik "regel" hadde gått her inne, er jo mangen nye hver dag sikkert som er innom, hvordan skal alle vite at man skal merke de negative innleggene??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, er det ikke det hele greia er til for da, dele gleder og sorger i svangerskapet???? Hvis alle holder kjeft når de har problemer hva skal vi lære av da, hvis man skal skåne folk for triste innlegg så blir jo dette bare en flåsete dille greie. Nei her skal det være begge deler, de som har det vanskelig er ofte de som kan mest i ettertid, og uten de som har erfaringer får jo aldri de som er redde eller " grønne" noen hjelp. Tja, det mener nå jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med du som skrev første innlegg.. Jeg er nå i min 12. uke og har de dagene vært her sjeldnere og sjeldnere. Har fått beskjed av legevakt og av sambo om å slutte å lese her. Jeg blir helt paranoid. Jeg var f eks i forrige uke helt overbevist om missed abortion som jeg hadde lest så mye om her, bare fordi jeg hadde 3-4 symptomfrie dager i sola. Ringte lege og masse styr, ble flau etterpå.. Hun sa at d var meeeget sjelden at d skjedde på de grunnlagene jeg gav, og hun mente at jeg sikkert hadde noen gode dager fordi jeg er i vei på å vippe over i 2. trimester.

 

Men anyway.. nå ser jeg på overskrifter og leser bare d jeg antar er hyggelig..

 

Jeg synser det skal være forum for den som har opplevd det triste og den som er redd... men for meg så ble d rett og slett for mye. Etter å ha vært innpå x antall hjemmesider til døde babyer osv....Alle bildene.. nei huff og huff.. Mistet troen på at det kunne gå godt!

 

Hvis jeg noen gang får behov for å utrykke noe trist, noe jeg håper jeg slipper, skal jeg iallfall sørge for at d kommer tydelig frem i overskriften! ;-)

 

Lykke til videre =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her må man jaggu tåle og høre om det negative også... Det er en naturlig del tidlig i svangerskapet.... Jeg har selv mistet en gang og tenkte da aldri på at jeg faktisk ikke skulle ta det for gitt, og da det gikk galt fikk jeg veggen mitt i trynet, fordi jeg hadde tatt det som en selvfølge at det skulle gå bra.. Tenk på det, at det er naturen som rydder opp hvis det er noe galt, og da skjer det uansett... Det er ikke sånn at man mister av og lese om det... Det er ikke så dumt og gi andre en liten varm klem i sånne tilfeller... Husk dette er en side som er like mye min,din og andres.. Her skal både det gode og det onde deles...

 

Det er helt valgfritt og være her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Skjønner deg godt, det var jeg som skrev det innlegget du sikter til.. Jeg burde nok merket det bedre.. tenkte meg ikke om desverre..

 

Jeg satt forbud for meg selv her,frem til nå fordi at de siste dagene nå når jeg har blødd har jeg lest mye her og blitt skikkelig deprimert (da håpet jeg jo at alt skulle gå bra ) Så jeg måtte kutte ut ei stund. Så jeg skjønner at du blir engstelig av å gå inn på innlegg som mitt,for det ble jeg selv... en blir jo helt forvirret i topplokket..

 

Men det går nok bra med deg skal du se.. Jeg har ei jente på 3 år og det svangerskapet gikk veldig bra. Denne gangen synes jeg at jeg hadde lite symptomer sammenlignet med da. Så det var nok noe galt fra starten av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer ærlig talt på hvordan dere som blir så skremt av at noen uheldige skriver her om sine triste opplevelser skal klare å være foreldre. Hver eneste dag er vi bombardert av mediaundersøkelser, statistikker, dokumentarer og ordinære samtaler som avslører alt det tragiske som kan forekomme i forbindelse med svangerskap og i andre sammenhenger. Ikke spis sukker, ikke spis sukkerfri, mobilstråling er livsfarlig, datastråling er enda verre. Det vil til enhver tid være tusenvis av ting vi kan gå og bekymre oss for - og bare vent til vi skal bekymre oss over alt som kan skje når barnet faktisk blir født!!

 

La nå de som har behov for trøst etter vonde opplevelser føler seg like velkomne her inne som oss andre. MA/SA er ikke smittsomt! Man mister ikke bare fordi man har lest om det eller for den slags skyld forid man er engstelig. Det burde jeg vite for jeg har engstet meg mye etter å ha mistet flere ganger. Apropos undersøkelser - ALLE de gravide kvinnene som mistet sine menn i terrorangrepet på World Trade Senter fødte sine barn uten komplikasjoner. Ja, jeg vet at dette er bare ett eksempel. Men jeg velger å tro at det styrker beviset på at stress, bekymring og sorg spiller minimalt inn på graviditetens forløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er nok litt prega av at jeg har blødende morkake og dermed ikke bør skrive her inne uten å skrive negativt fjes bak overskriften min.

 

Det er for meg helt utrolig at folk lar seg skremme av ting de leser her inne og at de klarer å overføre andres symtomer og komplikasjoner fra andre til seg selv. Ærlig talt.

 

Jeg trodde forresten at forumet "ufrivillig abort" var for dem som hadde abortert.... men uansett så mener jeg at man skal ha lov til å skrive om ikke-perfekte ting også her inne på dette forumet. Hormoner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg... hvorfor i all verden surfer du på sider til døde babyer....? Du har da vel en egen vilje slik at du kan styre unna det du vet du ikke vil lese...?

 

Jeg leser ikke alltid alle tråder jeg åpner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er nok litt prega av at jeg har blødende morkake og dermed ikke bør skrive her inne uten å skrive negativt fjes bak overskriften min.

 

Det er for meg helt utrolig at folk lar seg skremme av ting de leser her inne og at de klarer å overføre andres symtomer og komplikasjoner fra andre til seg selv. Ærlig talt.

 

Jeg trodde forresten at forumet "ufrivillig abort" var for dem som hadde abortert.... men uansett så mener jeg at man skal ha lov til å skrive om ikke-perfekte ting også her inne på dette forumet. Hormoner eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---er d ikke sånn at alle kan få lov å ha en mening om saken uten å bli dømt nord og ned?----

 

jeg har faktisk barn fra før, og det gikk helt fint å få d barnet...! jeg ble preget av alt jeg leste her, d er ikke noe jeg kan fornekte!

 

Jeg syns fortsatt at folk skal skrive om d! jeg hadde også gjort d! Men jeg er ENIG i at d burde vært et eget forum, eller lign for oss som ikke kan lese sånt.

 

Det er ikke noe galt med oss som reagerer på sånn!!!!! vær så snill å godta det!!!

 

Så kan de som er tøffe og hardhause sende klemmer og tanker, så kan vi som faktisk ikke har så godt av det hoppe over og krysse fingre for den det gjelder!

 

Synes d kan være litt gjensidig forståelse jeg, ikke bare enveis!

 

my way or the high way lissom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke tåler lese om annet en fryd og gammen bør ønske dere et forum for perfekte graviditeter i stedet for å dytte alle oss andre bort.

Den dagen ting skjærer seg for dere er dere likevel velkommen innom til oss vanlige dødlige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...