Gå til innhold

Jeg får ikke lagt han på ryggen før han er over på magen og på vei opp....(lang,men håper på noen tips og råd)

Anbefalte innlegg

og sånn kan vi holde på sikkert en time eller to hvis han skal sove i senga si....Han klarer IKKE å finne roen, pusten går fort og han er helt oppkava.

Jeg legger han ned, han setter seg opp, jeg legger ned, han snur seg rundt og setter seg opp evt står med bein og armer ned i madrassen.....

I dag gikk jeg ut av rommet og lot han holde på for så å gå inn og legge han på ryggen igjen(han var rundt og oppe før jeg var ute av rommet) Han gråt ikke da jeg gikk, men sutret litt etter en stund. Jeg gikk inn med gjevne mellomrom, men det så virelig ikke ut som han hadde tenkt å sove enda han var stuptrøtt.

Jeg satte meg ved senga hans og la han ned hver gang han snudde seg rundt og sånn holdt vi på hvertfall en halv time. Jeg tror virkelig ikke at han hadde sovnet om jeg ikke hadde sittet der inne...

Det virker ikke som han skjønner at han kan legge seg ned når han først har reist seg.

Jeg vil så gjerne legge han og at han skal ligge og prate for så å sovne, men jeg vet ikke engang om jeg kan håpe...

Hva bør jeg gjøre? Er det håp?

Går bra om natten, for da sovner han som regel av flaska...

Takk for at du gadd å lese deg igjennom alt dette!:o)

Fortsetter under...

Hei,

har ikke så mange tips jeg.... Siden vi har det litt på samme måte på kvelden. Eneste som funker hos oss er at en av oss sitter og stryker henne på hodet til hun roer seg helt og sovner. Hvor ble den tiden av da vi kunne legge henne og hun bare sovnet av seg selv???

Er gutten din veldig aktiv? Vesla er det, går i hundre hele dagen. Er sjelden rolig.

Lykke til!

Vi holder henne fast vi, dvs legger henne på siden, pakker dyna stramt rundt henne, holder dyna på plass med en hånd og stryker henne på ryggen med den andre! Hvis hun bare gråter/skriker og vrir seg for å komme løs går vi ut av rommet ett par min før vi går inn og gjentar samme prosedyre. Da står hun alltid i senga og hyler! D eneste jeg sier er: nå må du sove!" Må som regel gjenta dette en to-tre ganger før hun sovner. Klarer ikke å roe seg ned selv, blir såååååå sint!!!

Hun er også VELDIG aktiv på dagen foressten....

Uff, nå kjente jeg meg igjen! Jeg hadde nesten glemt det allerede. Det gikk bra hos oss på natten i begynnelsen også, men så begynte han å snu seg/ sette seg opp i halvsøvne mange ganger i løpet av natta også. Og akkurat som hos deg så skjønte han ikke at han måtte legge seg ned igjen. Så vi måtte inn og snu han og holde han mange ganger hver eneste natt.

Redningen ble babysafe. Jeg må bare anbefale det på det absolutt sterkeste. Det er en pose (ser ut som en dåpskjole) som de sover i og som festes med kroker på siden (i en strikk som går under madrassen). Når han har på den så klarer han akkurat å snu seg på siden (han liker å sove på siden så det var viktig for oss), men så kommer han seg ikke lenger rundt. Og han får heller ikke til å sette seg opp. Fra førsta natta har han funnet fullstendig roen i den og har sovet gjennom hele natten. Så for all del - gi det et forsøk. De selges på alle babyutstyrsbutikker tror jeg.

Lykke til:)

Jeg vet hvordan dette er ja:)

Akkurat samme problem her, og at dagen er værst kan jeg skrive under på.Selv om han turner en del på kvelden og sliter med å roe seg.

Om dagen må jeg rett og slett gå tur med vogna, å legge i senga er et evighetsprosjekt. Så selv om jeg bor i 3.etasje uten heis er det faktisk tidsbesparende å gå en liten tur for så å la han sove utenfor i vogna mens jeg kan slappe av eller gjøre andre ting.

I desperate øyeblikk hender det jeg kjører en tur, spes nå som det har vært så varme (kjøligere i bilen) og da har han sovnet etter en liten stund og jeg kunne flytte han over i vogna og gjøre ærend osv.

Men selv i vogna prøver han å turne og begynner kanskje å grine.

Dette funker hos oss:

Jeg gir han raskt en leke så han ikke skjønner at han skal sove:)

Da kan han ligge å drive litt med den leken på ryggen og roe seg litt. Etterhvert bytter jeg leken med smokk/koseklut etc... Og er jeg heldig biter han på Hehe...

håper du får ting til...kjedelig å bruke så mye tid på legging..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...