Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke svar på det, men lurer veldig jeg og. Jeg fikk beskjed om å gå på tre kurer, og blir jeg ikke gravid innen de 6 mnd får jeg lov (!!!!) å komme tilbake til gynekologen. Hos meg har de ikke funnet noen grunn til barnløsheten. Er ikke begeistret jeg heller, men er jo snill pike og gjør som legen sier. Er på andre runden nå.

Jeg har gått på fire kurer. Etter den tredje ble det sendt søknad til Riksen. Men under hver kur fikk jeg tett oppfølging av lege med innvedig ultralyd og diverse blodprøver for å følge med på eggløsningen. Nå er jeg inne i mølla på Riksen, skal på kikkhullsoperasjon neste uke. Etter det blir vegen videre litt klarere.

det som er er at jeg har el så er liksom bare han som har dårlig sæd.. er det at man må gå tre kurer for å stille seg io kø på riksen? hva m privat? sambo skal jeg sende til dr purvis som jeg leste om på snart gravid... men er det noen som vet dette???

Annonse

Hei på deg!

Hos oss er det hos meg problemet ligger men her er uansett min erfaring med privat gyn:

Fikk først en pergo kur deretter en pauseperiode og ny time. På denne timen fortalte jeg at jeg hadde reagert ganske kraftig på denne kuren. Vi ble enige om å gi det en mulighet til på dobbeltkur (som den første) og til slutt evt en trippelkur. Men samtidig ble vi enige om at det kunne være greit å tenke litt framover da det ikke er garantert at man blir gravid med pergo. Det er også lang ventetid på assistert befruktning (for tiden 9mnd fra søknaden er godkjent på riksen) Så hun søkte oss derfor inn til prøverør på Riksen slik at denne møllen er satt i gang og at vi ikke trenger å vente så fryktelig lenge når evt den siste kuren er gjennomgått. Og skulle jeg bli gravid i mellomtiden er det bare å avlyse på riksen.

Ville vel også vært noe skeptisk hvis i forhold til å ta pergo når det er mannen det er feil på.........

Tror det generelt er noe kortene ventetid på icsi enn på prøverør som er 9mnd nå...

I følge min gyn er det ca 1-2 mnd kortere ventetid privat. På den negative siden er det veeeeeldig mye dyrere. Derfor valgte vi riksen. Du må ikke gjennom alle kurene først. Igjenn i følge min gyn kunne vi ha valgt å gå rett til prøverør men vi syntes det var litt drastisk og synes at det for vår del var bedre å prøve en "enklere" løsning som pergo først. Men nå er jo vår situasjon litt anderledes inn deres.

Ditt spoersmaal har jeg sett flere sporre, og jeg maa si det er urovekkende at en lege kan si noe saant. Min gynekolog var klokkeklar paa at det er ingen vits i aa utsette kroppen for pergo dersom mannen har daarlig saedkvalitet. Det hjelper ikke hvor mange egg du kan faa modnet med pergo dersom mannen din ikke kan befrukte dem. Selv fikk jeg cyste paa hoyre eggstokk etter bruk av en pergokur, saa det er ikke noe man bare skal bruke unodvendig. Ikke hoer paa legen din !!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...