Gå til innhold

Juni: keisersnitt og redd!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha keisersnitt 2 juni. Og lurer på om noen har erfaringer med den sprøyten som skal inn i ryggen!? Jeg gruer meg veldig, jeg er kjempe redd. Har angst for sprøyter, og lav smerte terskel (fysisk)

Er det noen her som har erfaringer med keisersnitt?

Tusen takk, hilsen Jen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5004911-juni-keisersnitt-og-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,hei.. Det er ikke så ille å få selve spinalen(sprøyta) du vil ikke legge merke til den i det hele tatt.. Det er faktisk verre når de skal gjennomføre keisersnittet.. Jeg fikk keisersnitt med dattra mi og det er garantert den verste opplevelsen jeg har hatt i mitt liv.. Men du skal ikke bekymre deg,det blir nok og gå bra skal du se..

Mange gode klemmer fra meg til deg!!

jeg er sykepleier og har vært med å sett på folk som har fått lagt inn spinalbedøvelse. husk at det alle de som er der er der for DEG!!!

for å være helt ærlig er vel det stikket du skal ha bare barnemat i forhold til en fødsel...

det kommer til å gå helt fint det der!!!!!!!!!!

Hei!

Tok KS for 5 år siden når jeg fikk datteren min. Det var nok litt ubehagelig å sette spinal bedøvelsen, men ikke veldig vondt. Alt gikk kjempe bra. Skal kanskje ha KS igjen nå i beg av juni og gruer meg ikke til det, da jeg allerede har god erfaring med det.

Lykke til!

Når har du termin forresten?

Jeg tok keisersnitt for litt over 4 år siden og må kanskje ha det igjen. Jeg synes ikke det var noe vondt å sette epidural/spinal-bedøvelse. Først fikk jeg litt lokalbedøvelse der anestesilegen skulle stikke, så måtte jeg bøye meg langt frem og krumme ryggen (ikke lett da jeg hadde veer og selvfølgelig ganske stor mage :-)) og så satt bedøvelsen slik den skulle. Veldig greit! Jeg er også utrolig pysete for smerter og hater å bli stukket. (Husker jeg grudde meg hver gang jeg måtte stikkes i fingeren på svangerskapskontrollen- huff!!)

Selve inngrepet var heller ikke noe skremmende eller vondt for min del. En hyggelig svenske opererte og skravlet i vei og var veldig opptatt av at jeg hadde det bra.

Jeg gjentar gjerne selve keisersnittet, men vil helst unngå en lang fødselsprosess før KS blir bestemt.

Lykke til!

Jeg skal også mest sannsynlig ta KS, men har ikke fått noen dato ennå. Må til Pelvimetri og sånn først, selv om jeg er overbevist om at jeg har for trangt bekken (ligger i familien).

Jeg gruer meg ikke så veldig.

Det eneste jeg er redd for er at jeg kanskje ikke får epidural.

Pga en tatovering i korsryggen..!

Den er ikke stor, men det er vel et visst punkt di setter nåla, og muligheten er jo for at det er nettopp der jeg har tatoveringen:(

Har også hørt at noen leger er mer strenge der enn andre, at noen vil sette selv om man har tatovering og andre ikke!

Men det jeg er redd for er at jeg ikke får epidural, og at jeg må i narkose...for da har jeg null kontroll og det er det værste som kan skje meg. Jeg stoler absolutt ikke på noen leger, og er livredd for hva di gjør med meg når jeg er "borte", og da kan man heller ikke ha noen hos seg under inngrepet. Må forhøre meg litt om dette, søsteren min er sykepleier, så er jo en sjangs for at hun kan være med.

Jeg jobber selv på sykehus, burde kanskje ikke være så redd da men det er jeg nå hvertfall...!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...