Gå til innhold

hvor lang tid trenger man på å komme seg etter ks?Har hørt at det er helt sinnsyke smerter etterpå

Anbefalte innlegg

Skal føde normalt, men hvis noe går galt noe jeg ikke håper eller forventer....har hatt et vanskelig svangerskap til nå, hvordan føles et keisersnitt? Har bare hørt negativt og at det er mye verre å ta keisersnitt ennå føde? Er livredd for nåler, operasjoner og narkose....ble operert for noen år siden og hadde bare lokalbedøvelse for jeg var så redd...

så hva er deres historier om ks?

Fortsetter under...

Jeg hadde et planlagt keisersnitt, og syns det gikk som en drøm. Nå er jo dette som alt annet, veldig forskjellig fra person til person. Jeg syns ingenting av det var vondt. Skvatt litt når de satt spinalbedøvelsen, men det var det. Kjente ingenting under operasjonen heller. Hadde aldri vondt i såret etterpå, men fikk jo smertestillende. Men jeg var ganske øm de fem første dagene, men så var det over. Var på første utflukt 5 dager etter KS, da gikk jeg ganske sakte, men etter 1 uke var oppe i normalt tempo igjen. Jeg syns at keisersnitt var en kjempe fin måte å føde på og gjør det gjerne igjen!

Hatt to hasteks hjem etter 4dager. Frisk som en fisk.

Og ett planlagt ks. Hjem på dag 3. Da gikk vi rett på stranda slik at de eldste sku bade...og på campingtur da minsten var 2,5uke. S jeg kan itte si det var vondt eller at man er liggende lenge etterpå.

Huff da, du må ikke bekymre deg! Har prøvd å føde på begge måter og tro meg; planlagt ks var en solskinnstur i parken i forhold til vaginal fødsel. Ikke noe problem i det heletatt, hadde minimalt med smerter etterpå pga god smertelindring. Var litt ømt å le og hoste, thats it.. Lykke til!! Bare gled deg til å bli mamma!! :)

Etter 27 timer endte fødselen min i et keisersnitt, og det var en stor lettelse! Litt ekkel når du er nummen etter spinalbedøvelsen; de bedøver bare underkroppen så du er våken og følge med på hva som skjer. Sto i dusjen fem timer etter på, og var oppe og gikk et par timer etter det. Pga. minsten lå på prematuravd. dro jeg hjem to dager etterpå.

Tror ikke du må høre på alle andre, for en hver fødsel uansett om det skjer naturlig eller ved keisersnitt er unikt og ikke likt for alle.

Jeg hadde haste KS, dog med 1 døgns forvarsel. Jeg har født normalt 2 ganger tidligere. Jeg hadde veldig vondt etter KS, og var passe dopet på smertestillende første dagen. Hadde jeg kunnet velge, ville jeg født normalt.

12 dager ette KS måtte jeg reopereres pga væske ansamlinger i såret. Etter den siste operasjonen fikk jeg problemer med høyrefoten. Veldige smerter. Nå er det 6 dager siden siste inngrep, og foten er ikke bra ennå.

Annonse

hadde hastesnitt første gang (i narkose)og ja, det er vondt dagen etter - eller mer ømt vil jeg si. Første natta var værst, men jeg hadde ks kl 18 og de hadde glemt å gi meg mer spertestillende om natta. Dagen etter var jeg oppe hele dagen... Dro hjem 5te dag og var ute på trilletur den 7ende dagen. Aldri hatt noen plager etterpå.

Hadde normal fødsel nå, og det var vondt der og da - men mye bedre etterpå å slippe den ømme magen så lenge. Hadde to små rift nedentil som ble sydd.

Ville foretrukket vanlig fødsel, men KS er ikke noe å frykte!!!

Hva er verst av kolera og pest...

Smerter vil man uansett oppleve når man skal ha et barn ut av kroppen.

Jeg har hatt et hastesnitt - det var nok mer en skuffelse enn smerter, fordi jeg da sovnet og når jeg kom til meg selv var jeg visst mor...

Et planlagt keisersnitt er en kjempeopplevese. Et stille operasjonsrom med all fokus på at du skal har det bra - ingen skrik, hastverk, overnervøs pappa, stress....Å se ungen bli løftet opp..ubeskrivelig.

og slik er det nå engang med oss kvinner - vi greier å plukke ut det positive vi kan finne - fordi vi er programert til å synes at dette er noe fantastisk - og vi er priveligerte som kan oppleve dette.

Lykke til enten det blir på den ene eller den andre måten ! Du kommer til å huske det med stolthet uansett !!

Nå har jeg bare prøvd hastesnitt etter full åpning og pressrier da, og i mitt tilfelle var ikke det noe særlig.. Alt gikk bra, og alle de som jobbet på sykehuset (føden, operasjon, intensiv og barsel) var kjempeflinke og jeg følte meg trygg hele tiden.

Selve operasjonen var ikke smertefull (hadde rier helt til de satte spinal, kjente etter det ingenting). Men dagene etter snittet var jævlige for meg. Hadde sinnsykt vondt, var trøtt og sløv av medisinene, melka kom ikke og vi plagdes skikkelig..

Men, dette er jo valget mellom to onder. Jeg kom nesten helt gjennom fødselen før snittet, og manglet bare utdrivelsen. Jeg hadde sikkert kommet meg fortere etterpå hvis jeg hadde født normalt,men det blir jo bare spekulasjoner...

Lykke til, uansett så går det sikkert kjempebra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...