Nickoline med 2 jenter Skrevet 10. mai 2006 #1 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg er litt fortvilet. Min datter på 20 mnd har alltid vært skeptisk av seg men i det siste har det blitt helt ekstremt. Hun er tydelig redd andre, både voksne og barn. Skjønner ikke hva som kan ha gjort det slik. Er det min feil? I barnehagen skygger hun unna alle de andre og leker alltid alene. Når vi får besøk hjemme får de ikke lov å se på henne en gang. Hun setter seg langt unna eller i et annet rom til de har gått. Hun er tydelig redd og jeg synes det er fælt at hun opplever slikt! Noen som har noen råd til å snu denne utviklingen?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5004719-20-mnd-gammel-og-redd-andre-mennesker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatrineS Skrevet 10. mai 2006 #2 Del Skrevet 10. mai 2006 Dattera mi har vært helt ekstremt skeptisk til andre fra hun var 5-6 mnd. Nå er hun 22 mnd, og det går kjempebra! Men fortsatt hender det hun bare sitter på fanget mitt med ansiktet mot brystet mitt fra vi får besøk til de går. Men om de setter seg ned på gulvet, og prøver å få ho til å le. kile ho, eller gjemme seg og hoppe frem, da kommer ho på gli (sakte men sikkert). Men hun er egentlig kjempesosial nå, og løper lykkelig inn i barnehagen. Og skriker av glede når store barn vil leke med ho! Men det er ikke lenge siden hun var helt annerledes. Jeg ville ikke tvunget henne til å gjøre noe, men prøve å få henne til å ville gjøre det ved å gjøre det morsomt. hoppe og leke gjør vi mye når det kommer besøk (kanksje ikke så rart mine venner uten barn ikke kommer så ofte lenger) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5004719-20-mnd-gammel-og-redd-andre-mennesker/#findComment-5005497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå