Gå til innhold

Dere som har bebiser rundt 9 mnd, hvordan gjør dere det med måltiderog søvn?

Anbefalte innlegg

Her har poden spist, med ca 4 timer mellomrom.

ca 07.30 pupp og grøt på 120-150 ml

ca 11.30 pupp og 1 brødskive + fruktpure

ca 15.30 pupp og 1 glass middag

ca 19.00 grøt på 120-150 ml og pupp

+ at han får pupp 1 gang om natten

og blundene er alt etter som når han våkner, er som regel våken 2,5-3 timer før han sover, sover ca litt over en time, men i det siste har 1 blund blitt på ca 3 timer!!! syns det da blir så lenge mellom måltidene, 07.30-13.00, burde jeg vekke han?

Fortsetter under...

Nei, ikke vekk han! Her sover lillemor omtrent det samme som din lille, men av og til drar hun det utover slik at en blund blir 2-3 timer. Da får hun mat når hun våkner. Du må ikke finne på å vekke han for å gi han mat ;).

Annonse

Er bare å spørre det, vet jo selv hvordan det er da;). Greit å få vite ting fra andre som har hatt småbarn før, ingen spørsmåler for dumme vettu ;). Men du har stort sett samme rutiner som jeg har på lillemor, og om hun sover over et måltid så gjør det ikke noe. Hun får jo mat når hun våkner :)

Og du anonym.....selv om du kanskje er sleip når du skriver noe til en førstegangsmamma så er det ikke det samme som at jeg er det!!

Han våkner ca kl 06 og får pupp, så sover vi videre i ca 1 1/2 time.

ca kl 10 en porsjon grøt m tilsatt fruktpurre og to skjeer tran v siden.

Sover ca 1 time. ca kl 14 3/4 middagsglass og litt fruktpurre. Sover kansje en time. Så ca kl 17 litt pupp. Ca kl 19 en porsjon grøt m malt. Legges for kvelden kl 20-20.30. Og siste måltid kl 23 som er pupp.

Han får vann til alle måltider og selvfølgelig masse påfyll nå i varmen. Hvis han bestemmer seg for å sove veldig lenge så får han mat når han våkner. Vekker han aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...