Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Mitt gull (snart 3 mnd) er veldig urolig gråter en del på ettermiddagen/kvelden. Vi trodde først det var kolikk men det er det vist ikke.

Vi må ut å trille hvis hun skal få såvet litt, såvner ikke ellers.

Vi legger henne kl. 20 på kvelden og da såver hun til et sted mellom 0330-0600, så hun såver bra på natta.

Noen som har samme "problem" som kan gi noen gode råd..:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5003898-lite-s%C3%B8vn-p%C3%A5-dagtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lurt å gjøre som dere gjør jeg - trille så hun får litt søvn før det er natta! Sannsyneligvis vil det gå over av seg selv om kort tid, og kanskje "lærer" hun å ta seg en liten dupp på ettermiddagen hvis hun får det ved at dere går med henne nå! Kanskje kan leggetiden flyttes fram til 19.00 etterhvert hvis det løser noe?

Min minste nå er 7 mnd, hadde litt samme "problem" med søvn på ettermiddagene før vi også. Vi var ute og trillet for å hjelpe litt på det - men da var det senhøst/vinter så litt mer tungvindt å ut! Sønnen min som snart er 6 år trengte også trilling på sen ettermiddag, da koste jeg meg med en kveldstur på fine sommerkvelder! Anbefaler deg det hvis du har mulighet! Lykke til!

Noen barn har vanskelig å finne søvnen selv. Min gutt var også slik. Angrer veldig på at vi bysset i søvn. Greit å bysse når han var 3mnd, men 10kg etter ble han ganske tung. Mitt råd er å la hun ligge på samme sted ved hver søvn. La det vær kjølig og mørkt. Det kan også hjelpe med å la en gammel radio stå under sengen. Sett radioen mellom to kanaler og la det skurre. Ganske høyt! Som en støvsuger. Dette er en beroligende lyd for barnet. Ofte tror man at en trilletur hjelper fordi man er i bevegelse, men ofte er det lyder som beroliger barnet. En brukt T-skjorte med mammalukt kan også hjelpe. Og la datteren din ligge litt trangt. Rull henne inn i et teppe. Da føler hun at noen holder rundt henne.

Nå er gutten min 14mnd og det er først nå han sover "godt". Bra du tar tak i dette før jeg gjorde:) Lykke til!

Hei igjen!

Jeg ville nok ha latt henne sove bare i sengen - uansett. Da vet hun at dette er soveplassen. Når hun finner rytmen kan du jo ta henne ut i vognen igjen. Gutten min har hatt perioder hvor han ikke vil sove i vognen. Rart hvor fort de finner sine egne rutiner. Om datteren din ikke vil sove i sengen på dagtid - så ikke gi opp! Tar sikkert en stund før hun finner ut av det.

Gutten min har aldri hatt problem med å skille dagsøvn og nattsøvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...