Gå til innhold

Forandrer mensen seg etter en fødsel?

Anbefalte innlegg

Er det flere som har hatt rar mensen etter fødsel?

Dette er nemlig første ordentlige mensen etter fødselen, uten p-piller. Og før jeg fikk den (en uker over tiden) hadde jeg mange rare gravidsymtomer. Det som er rart med denne mensen er at jeg bare blør bitte litt hver dag (på tredje dagen i dag) Og det er stikk motsatt av hva jeg har hatt før uten p-piller.

I tillegg har jeg på tredje dag vært kjempe kvalm morgen og kveld, fin midt på dagen og nesten ikke hatt menssmerter, og det har jeg ALLTID hatt (en av grunnene til at jeg begynte på p-piller var de smertene jeg hadde)

Vet når jeg hadde EL, og tempen har ligget på EL temp siden, tilogmed nå med mens og det er ihvertfall ikke normalt på meg!

Er det normalt at mensen forandrer seg så mye etter en fødsel?

Kvalmen er også veldig lik den jeg hadde forrige sv.skap. Jeg kan ikke fremdeles være gravid selv med mens?

Fortsetter under...

Jo, den kan forandre seg veldig! Hos meg merket jeg ingen forandring etter første graviditet, men nå etter barn nr 2, så blør jeg MYE kraftigere og lengre tid av gangen. Har også ei venninne som har opplevd akkurat det samme. Så det skjer med noen iallefall.

Jeg blör ogsaa mye mer og lengre naa enn för graviditeten, dessverre. Det eneste som er bra er at jeg ikke har saa store smerter for för!

Etter en MA för jeg fikk barn har jeg begynt aa merke EL, faar kramper i underlivet, de kan vare alt fra 15 minutter til flere timer. Merkelige greier!

Hilsen

Annonse

ok, da satser jeg bare på at det er en mensen som har blitt "bedre" hehe... hadde ikke gjort noe heller det da...

Men tempen, skal den også holde seg? Eller kan det rett og slett være at min normale kroppstemperatur har økt... slik at jeg nå har normal der EL temp var tidligere??

Det hadde jo ikke gjort noe da... (men da har jeg altså en normal temp på 37.5)

Takk for alle svar!!!

Min mens har også endret seg. Jeg har mye mindre mens nå enn tidligere. Kan klare meg fint med et bind om dagen. Dette var ikke vanlig for meg, så jeg tok en test (eller er det to...) for å sjekke om dette var normalt. De(n) var negativ så jeg konstanterte at dette må være en endring. Jeg går forøvrig på p-piller, men endringen er stor i forhold til da jeg gikk på p-piller og var uten barn.

Når jeg har brukt p-piller er jo mensen min normalt liten, mens tre dager og lite hver dag. Men forskjellen er uten pillene, da har jeg gjerne hatt mens i 5-7 dager og veldig kraftig blødning med like kraftige smerter. 4 ibux på en gang hjalp sjelden... (fikk beskjed av lege at jeg skulle prøve det en stund før hun satte meg på p-piller...)

Men jeg regner med at jeg bare er så heldig at mensen har forandret seg til det mye bedre... hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...