Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 25 år, og har nettopp fått påvist PCOS.

Er redd for at det dermed kan ta laaaang tid før vi klarer å bli gravide.

Jeg vil begynne å prøve så fort som mulig (dvs rett etter at jeg har slanket meg ferdig). Men er det noen her som vet hvor lenge vi må prøve naturlig før vi får hjelp når jeg har PCOS? Vet jo at det er et år som er vanlig, men gjelder dette for oss og? Er jo liten vits i å prøve i årevis når jeg ikke har eggløsning..

Og er det noen som vet hvor lang ventetid det er på behandling/hjelp for PCOS? Hvis jeg må regne årevis før jeg kan bli gravid er det jo best å sette igang med en gang..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5002777-n%C3%A5r-begynne-%C3%A5-pr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du bør gjøre er å bestille time hos fastlegen din og få han til å henvise deg videre til gynekolog. Gyn. vil sjekke eggstokkene og livmora di. Hvis han mener det er forsvarlig, så kan du få hormonkur (Pergo-tabletter). Men hvis du har fått beskjed om å slanke deg så bør du prøve å gå ned så mye som mulig før gyn. besøket. Husk at det kan ta 2 - 3 mnd. før du får time hos gyn, så den bør du bestille så fort som mulig.

Var hos gyn. igår, han som påviste PCOS. ;)

Skal inn igjen om et par mnd (når jeg har slanket meg) , men det jeg lurte på er om jeg kan bli satt rett på kur da, eller om jeg må prøve lenge på egenhånd (sammen med mannen såklart) før jeg får pergo?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...