Gjest_1001 Skrevet 10. mai 2006 #1 Del Skrevet 10. mai 2006 hei og hopp nå føler jeg meg endelig bra igjen etter fødselen Min fødselshistorie...: Jeg ble innlagt på KK på observasjonsposten for gravide 16. april med svangerskapsforgiftning. Det er det kjipeste jeg noen gang har vært med på. Fikk ikke sove noen av nettene. Den 18. april fikk jeg en modningstabelett klokken 10 om morningen. Og gjett om den virket. Magen var helt i hundre. Den strammet seg som en gal med bare ett minutts pauser. Men desverre ville ikke riene fungere helt på meg, gikk hele dagen. Fikk ikke fler modningstabeletter heller for de var redd for å overstimulere riene. Så om natten fikk jeg en gigantisk smertestillende sprøyte i baken. Jeg angrer på at jeg snudde meg, hehe, for den nåla var feit. Natta gikk og dagen kom, min samboer som hadde fått sove der den natten ble sendt hjem klokken 8 om morningen. Jaggu meg måtte han ikke snu i døren når han var kommet hjem og akkurat skulle i dusjen, for vannet mitt gikk klokken halv ti. Ikke delikat episode. Jeg la meg ned i sykesengen for å hvile, for riene var begynt å bli ganske sterke og da sa det splott i magen og det kjentest ut som en stor boble sprakk, og da fosset det ut. Jeg ringte på jordmor, fikk vite at jeg hadde 3 cm åpning, men riene var så sterke at jeg ble flyttet bort til føden. Det ble mye kjefting på jordmor etter den anestesilegen og epiduralen som jeg måtte ha uansett pga svangeskapsforgiftningen (høyt blodtrykk). Han kom ikke før klokken var halv tre. Hadde da ikke mer enn 3-4 cm åpning så dette gikk tregt. De satte epiduralen, og den hjalp litt, bortsett fra at nå var all smerten konsentrert i lysken fordi den tok vekk smertene i ryggen og magen. Så fikk babyen en elektrode på hodet sitt for at de skulle ha kontroll over hjerterytmen hans. Og jeg hadde hatt på sånn måleting hele tiden som skulle registrere riene. Jeg var helt i ørsken så jeg fikk ikke med meg navnene på ting. Nå kommer den jævlige delen. Pga at riene ikke hadde så mye funksjon fikk jeg ett drypp til som skulle forsterke riene. dette var ca en halv time etter epiduralen ble satt. Så den fikk virke ca 10 min før helvete begynte. For i det de satte dryppet og det begynte å virke fikk jeg noen helt forferdelige rier. Og skikkelig pressetrang. Da hadde jeg 4-5 cm åpning. Så jeg måtte holde igjen. Og det går jo søren meg ikke. Ikke fikk jeg reise meg heller. Jeg var lenket til sengen pga at jeg hadde fire ledninger på meg. to på ene siden og to på andre. Pressetrang skulle jeg ha i noen timer før jeg fikk presse. Faktisk helt til klokken litt over 19 om kvelden. Da fikk jeg lov. Endelig. Fra da tok det 40 minutter med pressing før prinsen kom til verden. Han var nydelig. Det kom ett lite skrik og så ble han lagt opp på magen min. Han var helt stille og lys våken og stirret meg inn i øynene hele tiden. Jeg ble sydd og når de var ferdig skulle de vaske han og måle og veie han. Da de løftet han opp fra magen min hadde han lagt fra seg en fødselsgave til mamma: en klissete dam med bek... herlig Prinsen hadde masse gyllent hår, var 51 cm lang, 4270 gram og hadde en hodeomrets på 38 cm. Ikke rart det tok tid. Men det var definitivt verdt alle smertene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5002648-april-gutten-kom-akkurat-p%C3%A5-termindato-190406/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest_1001 Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 10. mai 2006 Klokken var forresten 19.46 når han kom ut. Litt morsomt å tenke på fordi klokken er det samme som bursdagen hannes 19 04 06 om du tar vekk begge nullene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5002648-april-gutten-kom-akkurat-p%C3%A5-termindato-190406/#findComment-5002688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindis :-) Skrevet 10. mai 2006 #3 Del Skrevet 10. mai 2006 Gratulerer så mye med prisen din :-) Kos deg hjemme med lille nurket.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5002648-april-gutten-kom-akkurat-p%C3%A5-termindato-190406/#findComment-5005781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassy. Skrevet 10. mai 2006 #4 Del Skrevet 10. mai 2006 Gratulerer så mye med prinsen Stor gutt var det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5002648-april-gutten-kom-akkurat-p%C3%A5-termindato-190406/#findComment-5006301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå