Gå til innhold

Mai: min fødselshistorie!;)


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

fredag 5 mai kl 21 gikk vannet ...mens vi var på butikken av alle ting..hehe..heldigvis så splæsjet det ikke ut... men rant litt og litt.... vi dro hjem og jeg ringte føden. fikk beskjed om å komme til kontroll på morgnen dagen etter om det ikke skjedde noe før det.... jeg og sambo pakket sykehusbaggen ferdig, og var nokså spent der vi tuslet rundt og bare ventet på at riene skulle starte....vi la oss i tolv tiden... rundt fire våknet jeg og måtte på do..begynte da å få vondt...men tenke ikke noe på det...jeg sovnet igjen...så våknet jeg oppigjen rett etterpå og hadde kjempe vondt... halv fem vekket jeg sambo, og sa at nå gjorde det grusomt vondt. han måtte ta tiden mellom riene...fikk litt sjokk da ja...to min... og de varte rundt ett min...jeg ringte mamma ( hadde lovet å ringe henne så snart jeg kjente noe) og hun sa jeg måtte forte meg sykehuset...hehe..ble jo helt stresset hun... ringte føden og de sa jeg fikk komme inn.... vi kjørte av gåre... ble innskrevet på haukeland kl 6.10. litt over halv syv sjekket jordmoren meg og sa 3-4 cm åpning. kjempe bra sa hun. jeg hadde vanvittig vondt husker jeg. var helt stresset i hele kroppen. og hun sa heletiden at jeg måtte slappe av! akkurat som det var lett... hadde jo rier i ett... spydde litt...og følte at jeg måtte på do å drite! (unnskyld uttrykket). spurte da om jeg kunne få klyster..for det presset sånn på baki der.... akkurat da var det vakt skifte...og hun sa jeg skulle få, men måtte vente på ny jordmor. hun spurte om jeg ville ha rigmor, som er hun jeg har gått på kontroll til og jeg ble kjempe glad og ville selvfølgelig ha henne. hun kom inn, og jeg spurte om jeg kunne få klyster, og om jeg kunne få epidural for jeg hadde så vondt. hun sa at jeg skulle få det, men hun måtte bare sjekke meg først. dette var rundt kl 7... hun sjekket meg og så på meg, Lene, du kan ikke få noen ting du! har jo full åpning! vi må komme oss inn på fødestuen...kom inn på fødestuen og fikk begynne å presse. jammen var det godt...var ikke noe vondt å få rier når man kunne presse... jeg presset og presset... og plutselig var lille prinsessen min ute. kl 0746. bare 1.5 timer etter vi kom på sykehuset. lille jenten min veide 3220 og var 49 cm lang. 35 cm rundt hodet. helt fantastisk fin! og helt perfekt! fikk henne opp på magen rett etterpå og den stolte pappaen klippet navlestrengen. hadde fått en liten rift som hun måtte sy,og hun lurte på om to stk kunne få se på pga at hun hadde lært en ny måte å sy på...jeg sa ja..og der lå jeg med beina spredt og tre stk som så på...hehe... men jeg kunne ikke brydd meg mindre.... lå jo der med den lille prinsessen min på magen. etter noen timer dro vi på hotellet....og var der til mandag..har nå vært hjemme i to dager og hun er så utrolig snill og grei. sover hele natten nesten ( inatt fikk hun mat engang...)hun er helt fantastisk...og både jeg og pappaen er helt forelsket i henne....

 

GLED DERE TIL BABYEN DERES KOMMER! det er helt fantastisk! og det er IKKE så gale å føde.... jeg trodde det skulle gjøre vondere...og jeg har faktisk glemt smertene... det gjør du akkurat i det babyen er kommet ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratueter sååååååååå masse. Jeg håper at jeg føder snart også. :)

kossssss deg med jenta di ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta! Høres helt fantastisk ut! Gleder meg masse til jeg får oppleve det samme.

9 dager igjen til termin i dag - håper det skjer noe snart!!!

 

Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...