Gå til innhold

må alle barn ha daglig avføring når man har begynt med grøt?

Anbefalte innlegg

Jenta mi begynte med grøt på mandag, og da bæsja hun to ganger. tirsdag kom ingenting og ikke enda i dag heller. Men hun virker ikke plaga i det hele tatt, sover og spiser som vanlig.. Men mener at hs sa at når man har begynt med grøt så skal de helst bæsje hver dag? Dette må da vel, som alt annet, være individuelt? Eller?

Fortsetter under...

flott :) Det var akkurat det jeg tenkte skjønner dere, at så lenge de ikke er plaga så er det nok individuelt:) Min helsesøster er meeeeget spesiell om man kan si det slik. bastant og ALLE barn er like og HUN har rett. litt slitsomt !

har faktisk sånn sviskemos i kjøleskapet.. blander du det med grøten da eller? ellers får hun malt i noen flasker om dagen.. har jo nettopp begynt med dette flaskestyret jeg så har ikke kommet helt inn idet..

Annonse

Hei!

Nå som du har begynt med så mye nytt er det lurt å ta det litt kuli med det dere har og se at det ikke blir noen reaksjon på grøt og mme. Vent en uke før noe nytt kommer til. Det er også lurt med smakeprøver av grøter og slikt i noen dager, og så øke på når man ikke merker utslett eller mageknip.

Vet ikke hvaslags grøt du bruker, men de som blandes med mm(e) gir mer kontroll over hva man gir dem. ("Blandes med vann" har allerede mme i seg.) Det finnes blant annet rispulver i butikkene, tror jeg. Holle (helsekost) har bra utvalg.

Til din beskjeftige hs, så kan du spørre henne om det er lurt å innføre gluten nå som du er på det siste med mm'n. Det motvirker nemlig cøliaki senere. Gluten er havre, bygg eller hvetegrøter. Da får du stjerne i boka, vettu ;)

Mme-barn skal ha avføring omtrent hver dag.

det er så trist at hun er mme-barn nå snufs... :( Ikke at jeg har noe i mot det selvfølgelig, men jeg ville amme lenger .. menmen..

takk for tips, skal spørre hs jeg, men er nok større sjanse for at hun blir sur. Er litt sånn "ingen skal komme å rette på henne, eller lære henne noe, eller minne henne om noe hun kanskje har glemt"..

men det kan jo bli artig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...