Gå til innhold

Hvor lenge var dere sykmeldte........

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

jeg var sykmeldt i 1 uke - det var utrolig godt.

I tillegg hadde jeg 1 uke "påskeferie", da vi mistet rett før påske. Dermed var jeg borte fra jobb i litt over 2 uker.

Hadde samtale med jordmor mens jeg var sykmeldt - det var utrolig godt for meg.

Ta vare på deg selv og ta den tiden DU trenger.

Jeg var sykmeldt i 1 uke etter utskrapningen. D er viktig at du føler deg klar for å beg på jobb igjen både fysisk og psykisk. Har veldig gode kollegaer som sa j måtte bruke all den tid j trengte, men siden j ikke hadde smerter el mye blødning, og samtidig følte at d skulle bli godt å komme i gjenge igjen, beg jeg etter 1 uke.

Annonse

må bare legge til at j er helt enig i uttrykket ditt om enkelte leger.. for j fikk nemlig ikke sykmld av legen på sjukehuset, de mente også at d var et lite inngrep. Men d handler jo om ikke bare om inngrepet, men også hvordan man har d psykisk.. j tok egenmld første dagen, gikk til fastlegen min andre dagen, og da fikk j sykmld en uke.

• 2 uker senere...

Er vel for de fleste ikke fysisk nødvendig med sm i mer enn et par dager evt om alt går som det skal. Psykisk er det veldig forskjellig på hvor klar man er for å gå tilbake til jobb. Jeg har hatt 2 SA selv, og var tilbake i jobb forholdsvis raskt. Bedre å komme tilbake til rutiner, og la hjernen aktivisere seg med noe annet enn tanker om "hvorfor", "hva om" osv.

Tror nok som sagt det er ganske individuelt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...