Gå til innhold

Hvor lenge var dere sykmeldte........

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha mistet? (utskraping)

Skrevet

Jeg var sykemeldt 2 uker

Skrevet

To uker fra legen sa det var tom livmor, og inkluderte utredning for mulig exu og et døgn på sykehus. Uke 2 var det lite smerter, men veldig godt for psyken å slippe å gå på job bå late som alt var greit. Orka ikke snakke med noen utenforstående om dette på lenge.

Skrevet

Hei,

jeg var sykmeldt i 1 uke - det var utrolig godt.

I tillegg hadde jeg 1 uke "påskeferie", da vi mistet rett før påske. Dermed var jeg borte fra jobb i litt over 2 uker.

Hadde samtale med jordmor mens jeg var sykmeldt - det var utrolig godt for meg.

Ta vare på deg selv og ta den tiden DU trenger.

Skrevet

Jeg gikk i permisjon med jenta vår på da nesten 10mndr. Fikk aldri tilbud om sykemld (sånn at pappaen kunne vært hjemme) så han måtte ta seg ubetalt fri for å hjelp meg. Klarte ikke å løfte henne da jeg hadde veldig vondt i magen hver gang jeg brukte noe som helst av muskler....

Skrevet

Jeg var sykmeldt i 1 uke etter utskrapningen. D er viktig at du føler deg klar for å beg på jobb igjen både fysisk og psykisk. Har veldig gode kollegaer som sa j måtte bruke all den tid j trengte, men siden j ikke hadde smerter el mye blødning, og samtidig følte at d skulle bli godt å komme i gjenge igjen, beg jeg etter 1 uke.

Skrevet

Fikk ikke sykemelding for legen sa "vi gir ikke ut sykemeldinger etter slike små inngrep" kukskalle, (unnskyld språket). Brukte egenmelding...

Skrevet

må bare legge til at j er helt enig i uttrykket ditt om enkelte leger.. for j fikk nemlig ikke sykmld av legen på sjukehuset, de mente også at d var et lite inngrep. Men d handler jo om ikke bare om inngrepet, men også hvordan man har d psykisk.. j tok egenmld første dagen, gikk til fastlegen min andre dagen, og da fikk j sykmld en uke.

Skrevet

Jeg tar dette tungt og er aktivt sykemeldt i 2 uker. Dagsformen varierer.....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er sykemeldt på litt ubestemt tid - men det er fordi dette er 3. gangen og denne gangen gikk det galt i uke 17. Skal på utredning - samt at jeg har en jobb jeg ikke trives med... Store påkjenninger for kropp og sjel om dagen...

Skrevet

Er vel for de fleste ikke fysisk nødvendig med sm i mer enn et par dager evt om alt går som det skal. Psykisk er det veldig forskjellig på hvor klar man er for å gå tilbake til jobb. Jeg har hatt 2 SA selv, og var tilbake i jobb forholdsvis raskt. Bedre å komme tilbake til rutiner, og la hjernen aktivisere seg med noe annet enn tanker om "hvorfor", "hva om" osv.

Tror nok som sagt det er ganske individuelt.

Skrevet

Var tilbake i jobb dagen etter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...