Gå til innhold

Når tid er det vanlig å ringe lege??

Nesly

Anbefalte innlegg

...Når en har funnet ut at en er gravid?

Ringer en fastlegen eller kan en bruke en annen lege?

Er bare 4+5 på vei da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe legen når som helst, men under normale omstendigheter får du nok ikke time til kontroll før en gang i uke 11-12. Du kan ringe fastlegen eller en annen lege, men det er jo ikek sikkert de har tid. Fastlegen skal ta deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svar...

Et litt dumt spørsmål kanskje, men hva sier en når en tar denne telefonen? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ingen spørsmål er dumme!

Jeg har jo vært gravid før også, men kjente det kribla litt ekstra i magen når jeg ringte til legen, det er jo tross alt nesten 10 år siden jeg ble gravid med dattera....

Husker ikke hva jeg sa da... men denne gangen sa jeg bare at jeg hadde tatt en graviditets test og at den var positiv, da spurte hun om jeg hadde vært gravid før også spurte hun om første dag i siste mens og at jeg da skulle være 12 uker på vei i uke 23 også sa hun noen av timene jeg kunne velge i mellom.....

Lykke til Nesly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe dumt spørsmål i dete hele tatt :-) tror også jeg sa en masse merkelig første gangen, men denne gangen (venter nr. 2) sa jeg bare at jeg gjerne vilel bestilel time til første svangerskapskontroll. Så spurgte hun hvor langt jeg ca. var og ga meg deretter en time når jeg er i uke 10. Lykke til - det kommer til å gå veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringer..!

Jeg blir litt lett flau av meg jeg, hehe...har litt telefon + legeskrekk i tillegg så det er jo en topp kombinasjon hehe...

Tror jeg ringer til lege til neste uke. Så får vi se hva de sier da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...