Gå til innhold

Om svangerskaprførgiftning på no 1, hur stor chans på no 2???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår lilla flicka kom i v 33, svangerskapsførgiftning så fick åka in akut. Nu ær jag gravid igen. Hur stor ær då risken att också no 2 kommer før tidigt genom svangerskapsførgiftning? Och ær sannorlikheten større att no 2 kommer føre eller efter v 33?

några mammor som har erfarenhet av detta?

Tacksam før svar!!!

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde også svangerskapsforgiftning i første svangerskap, og er også gravid igjen. Det jeg frykter mest denne gangen, er svangerskapsforgiftning. Jeg har funnet en side på nettet:

http://www.min-mave.dk/index.php?vis=artikler&gaatil=327&id=711

Hvor det står endel. Spesielt kan det være nyttig å lese "Min egen forebyggende kur mod svangerskabsforgiftning" der det er endel tips om ting man kan forsøke å gjøre forebyggende.

Etter min siste fødsel, ble jeg informert på sykehuset, om at neste gang jeg ble gravid kunne det være aktuelt å starte med blodfortynnende medisin fra positiv graviditets test. Spør din lege om dett kan være aktuelt for deg. (Du må starte tidlig, etter morkaken er ferdig utviklet er det visstnok for sent).

Lykke til!!

Jeg hadde "moderat" svangerskapsforgiftning med nr 1 (i uke 36) og fikk vite at det var ca 5% sjanse for at jeg fikk det igjen. Med nr 2 fikk jeg "mild" svangerskapsforgiftning i uke 32 (dvs høyt blodtrykk og litt proteiner som bedret seg hvis jeg var innlagt på sykehuset). Jeg fikk god oppfølging av lege etter uke 25 pga svangerskapsforgiftning forrige gang. Dvs legesjekk hver 14. dag fom uke 25 så lenge BT var ok, og 3 ganger i uka etter BT hadde steget til over 140/90 - ble innlagt hver gang det steg til undertrykk på ca 100.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...