Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sistemann ble født på ABC ved Ullevål, og mellomste ble født på ABC da den lå på Aker. Blir det en nummer fire blir det garantert ABC igjen:) Det å gå til kontroller hos en flott jordmor på fødeplassen er veldig fint. Man får hilse på jordmødrene som jobber der, slik at sjansen for å treffe noen man kjenner litt under og/etter fødselen er stor. Det er fint å komme til en kjent plass å føde. Atmosferen er rolig og avslappet, og man får all verdens tid på seg. Fødselen blir mer naturlig fordi man ikke forstyrres av unødvendig mye elektronikk eller medikamenter, og man kan føde i vann - hvis man vil:) Nå har jeg hatt to fantastiske vannfødsler, og jeg anbefaler det til alle! Man får et hotellrom på avdelingen, og man kan bli der i to døgn.

Jeg syntes jeg hadde en fin første fødsel også (gamle Rikshospitalet), men sammenlignet med fødselsopplevelsene på ABC var den "gammeldags" - på rygg med beina opp i "beinholdere" og mye mas og stress ("nei, nå setter vi deg på drypp for å få litt fortgang her...").

ABC anbefales:)

Jeg må bare si meg helt enig! Har to fødsler på ABC, den første i 2000 på Aker/ABC og den siste nå 070206 på Ullevål/ABC. Det som var pussig her var at jeg fikk de to samme jordmødrene begge ganger! Gikk på kontrollene til den samme jordmoren, og det var jeg jo glad for, men så hadde hun en lang periode med fri og jeg fødte 5 dager før temin. Gleden var stooor da jeg så at hun hadde vakt på akkurat den dagen vi kom inn og at jordmor nr. 2 også var den samme som 5 år før!

Min føste fødsel var stående i prekestolen, en kjempeopplevelse, men den siste i vann var helt enorm. Jeg har aldri følt så totalt avslapning før og det var rett og slett ikke ubehagelig i det hele tatt. Klart nok, en kjenner jo at ungen kommer, men jeg følte ikke smerte liksom...bare enore krefter og en positivitet. Men jeg vet hvorfor, jeg var i trygge omgivelser der vi som fødende og våre partnere blir satt i høysetet og vi hadde alverdens tid. Der var bare å komme inn og vi fikk være der noen dager ekstra også fordi Kristian måtte ha et opphold på barneavdelingen pga gulsott. Vi ble så godt ivaretatt at det er vemodig å reise derfra.

Anbefales på det varmeste!

Fødte på Ullevål (den vanlige barselavdelingen) sist, og har egentlig bare positive minner derfra. Følte meg veldig ivaretatt, og at jordmor var positiv og en god støtte. Syntes sykehushotellet var veldig bra også. Men så har jeg hørt så mange andre ha negative opplevelser der, og lurer på om jeg bare var veldig heldig med tidspunktet, og at det kanskje ikke var så kaotisk der som det ofte er. På ABC klinikken risikerer man jo ikke å blir sendt videre om det er fullt ettersom de kun tar imot så mange som de har kapasitet til. Det høres også veldig ok å blir fulgt opp av samme jordmor som evnt. er der under fødsel, eller dagene etterpå. Klarte meg fint uten epidural sist, og nå vet jeg hva en fødsel er, så tror jeg søker ABC neste gang.

Annonse

fødte der i oktober. første barnet. fikk få kontoller i svangerskaet. fem tilsammen. det skal visst ideelt sett være få kontroller nå. hadde alltid forskjellig jordmor. greit nok. en sjette jordmor som var på vakt da jeg fødte. fin fødsel. riene stoppet opp i vann så endte opp med å føde i senga. veldig fin og rolig stemning. selv om det var innmari vondt. tenkte aldri at jeg skulle hatt sm. stillende selv om det var det verste og vondeste jeg noen gang har opplevd. var der i 48 timer etter fødselen. så alt i alt. ville valgt det samme igjen. :) lykke til.

Hei på deg! Jeg fødte på ABC klinikken i desember og jeg har mange positive minner/erfaringer derfra. Du får en fast jordmor som du går til svangerskapkontroll til og du får treffe noen av de andre jordmødrene. Stedet har en egen koselig og avslappet atmosfære. Jeg var førstegangsfødende. Fødte i vann, anbefales! Synes det ga god lindring. Hun dusjet meg på magen/korsryggen under riene da jeg satt eller var på alle fire, og det var godt. Jeg følte at jordmødrene (hadde 2 pga vaktskifte under fødsel) tok veldig godt vare på meg. Og de etterfølgende dagene tok jordmødrene også godt vare på oss. På fødestua er det også veldig hjemmekoselig, med dobbeltseng, så pappa'n også kan hvile hvis han vil/har mulighet for det.Jeg ble der en dag ekstra (3 døgn) fordi tulla mi ikke ville ta puppen ordentlig, så da ville de ikke "slippe meg ut derfra" (hehe) før amminga gikk greit. Veldig deilig å ha eget rom med stort bad og tv og sånt. Var også bleier og body til baby og store bind til deg. Bare å spørre om mer hvis du går tom. Skal søke der når jeg skal ha nestemann ;-)

Ja! Fødte vårt første barn, en datter, på ABC i september! Har alltid følt at jeg vil ha en naturlig fødsel og jammen var det det som var det "riktige" valget for meg!!! En utrolig flott opplevelse og jeg ser tilbake på fødselen som kun et GODT minne til tross for at man KJENNER riene.. er vel ikke til å unngå det :o) Jeg fødte knestående i vann og det var fantastisk! Fikk tulla "skjøvet" rett oppi armene mine når hun kom ut :o) følte som jeg rett og slett tok imot henne selv :o)

Jeg var og heldig med at jordmora jeg gikk hos der under hele svangerskapet akkurat hadde kommet på vakt da vi ankom avd. og hun var der under hele fødselen og de første timene etterpå :o)

ANBEFALES PÅ DET VARMESTE Å FØDE PÅ ABC! Håper på å kunne føde på ABC flere ganger :o)

Vi fikk være der i tre dager pga blødninger... måtte ta det litt med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...