Gå til innhold

Innleggelse i ettermiddag!!

Mamma37

Anbefalte innlegg

Ja,da er det min tur til å hilse velkommen til babyen min. Skal legges inn i ettermiddag til planlagt keisersnitt i morgen tidlig. Gleder meg mest og gruer meg litt. Har født 3 flotte barn vaginalt, men det blir ks denne gangen. Det er uvant at det er så kontrollert. Med sistemann ble jeg satt igang med drypp. I og for seg kontrollert det også, når jeg tenker etter:-) Men dette blir jo en operasjon, så det er mange følelser ute og går her.

Jeg kommer til å stresse rundt idag og gjøre innkjøp, ordne i huset osv. for å gjøre klart til 1 uke borte fra hjem, mann og barn. Han klarer seg helt sikkert mye bedre en jeg tror:-) , men vil allikevel forsikre meg om at ALT er ok til jeg blir lagt inn. (kanskje jeg er er litt mer nervøs enn jeg tror)

Takker for tilbakemeldingene jeg har fått de få gangene jeg har skrevet noe her inne:-)

Og jeg skriver igjen når jeg har kommet hjem igjen.

Varme og nervøse hilsner fra

Fortsetter under...

Annonse

Hei allesammen,

Vil først si TUSEN TAKK for alle lykkeønskninger. Det varmer i hjertet:-)

Fikk et spørsmål om hvorfor det blir planlagt ks denne gangen.

Og grunnen er at de 2 siste barna var veldig store. Gutt 4600gr- 52cm- 36rundt hodet. Sistemann ble satt igang 1 uke før termin: 4800gr-54- 38.6 rundt hodet. Og begge gutta satt godt fast underveis. Med fare for at de vurderte å brekke opp skuldrene for at de skulle komme ut, og som oftest gir varige skader. Defor ville min fødselslege/gynekolog se an underveis i svangerskapet og har da kommet frem til at det er best for barnet og meg at det blir ks. Denne babyen så langt er også stor i følge ul. Men det er jo ikke helt sikre målinger vedrørende størrelse på babyen med ul. Så det kan jo hende at babyen ikke er sååååååååå stor denne gangen:-)

Ellers kommer jeg til å føde på en klinikk i Nice, Frankrike. Min lege er halvt norsk og dansk. Et bevisst valg fra min side. I og med at det var viktig for meg at legen kunne lese mine papirer fra tidligere fødsler og at det er en som jeg kan forstå underveis. Første fødte jeg på Bærum Sykehus, de to siste på Ullevål Sykehus. Fikk med meg barselhotellet med blandede følelser:-)

Denne gangen er det mulig jeg blir lagt på et to-mannsrom de første nettene, og flytter da inn på enerom etter det. Eller hvis det er ledig enerom med en gang, så får jeg det. Men det er fullt mulig at barnepleiere tar seg av barnet på natten, hvis de ser at man trenger det. Og det syns jeg er betryggende, siden barselhotellet på Ullevål ikke ga den muligheten til en sliten mamma.

Leste en artikkel for et par år tilbake om barselhotellet som gjør at en tenker litt innimellom. Det dreide seg om at før i tiden ble det gjort stas på de som hadde født. Mammaene ble virkelig pleiet og tatt hånd om av sykepleiere, familie og venner. De fikk ligge i sengen som en prinsesse. Baret ble tatt hånd om av de samme personene, og det ble laget mat og hus ble vasket og de andre barna en måtte ha ble også tatt godt vare på. Det har likssom blitt borte så mye i vår moderne verden. En SKAL klare seg selv til en hver tid. Og hvis man ymter litt at man kanskje er litt sliten, så vær sikker på at man skal ha dårlig samvittighet for det. Jeg er av den oppfatning at når man har født, så trenger man hvile og hjelp uansett om det er første babyen eller om det er nr.4,5 el. 6 barnet. Hverdagen kommer raskt nok når man kommer hjem. Huff, dette ble litt av et innlegg!!!

Men jeg titter nok innom når vi har kommet hjem fra sykehuset. Da skal jeg prøve å ikke "ta" av helt.

Jeg er fremdeles nervøs for morgendagen:-)

Vi snakkes, og klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...