Gå til innhold

4 mnd og våkner kl 05.00 hver dag...Vil dette forandre seg når hun blir litt eldre?

Anbefalte innlegg

Jenta mi våkner, som sagt tidligere på dette forumet, kl 05.00 hver dag....Det jeg lurer på er om det er noen som har hatt god erfaring med å forsøke å legge babyen litt senere på kvelden? Hun legger seg nå kl 07.00. Er det også noen som har erfart at babyen sover lenger om morgenen når h*n blir litt eldre?

Takk for svar!

Hilsen trøtt

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe gode svar til deg, men jeg har også en på 4 mnd. Han våkner også i den tida. Jeg gir han litt mat også sover han en time til, men allikevel! (da har han jo spist NOEN ganger før om natta også da). Lurer på om han våkner siden det begynner å bli lyst i den tida. Har dere også det ganske lyst på soverommet?

VI har også hatt det problemet. Har lyse gardiner og lys som kommer rett inn tidlig på morgenen. Måtte rett og slett henge noen svarte søppelsekker over vinduene.. Bor i sokkelleilighet, så det er sånne små kjellerviduer. Dette har hjulpet en god del. Han er fortsatt nokså mye våken i løpet av natta, men vi får han i hvert fall til å ligge til kl 07.

Vi har prøvd å legge snuppa seinere, men det har ikke hjulper noe som helst! Tror nok det er sola som gjør det her.. Hun våkner liksom i 5-tida for mat, men tror hun våkner enda mer mens hun spiser pga. lyset..

I natt la vi henne i vogna i stua -mest på grunn av at sambo er syk og at det blir så varmt inne på soverommet om dagen, men i dag stod hun ikke opp før kl. 8!! -Det var digg det!

Annonse

For meg så høres det ut som om klokken hennes har hengt seg litt opp. Prøv å la henne ligge litt etter hun har våkna. Av og til trenger bebisene våre litt hjelp til å komme seg inn på rett spor igjen. Men det er jo klart at blir hun tatt opp hver dag kl 0500 så begynner dagen hennes kl 0500. Det har gjerne blitt en rutine for henne og da må en aktivt inn for å forandre på den. Min erfaring er at slike forandringer ikke er gjort på et øyeblikk, men det lar seg gjøre. Når du vet at hun har tørr bleie ikke fryser, fått seg en tår, skal hun kunne klare å vente til kl 0700 med å stå opp. Dette er selvfølgelig bare min mening. Tulla mi her hjemme begynner av og til å skal opp kl 0530, men jeg går inn, breier på henne og gir henne tutten. Går rett ut igjen. En periode gjorde jeg dette sikkert ørtogfjørti ganger, og tilslutt; joda-tulla sov både til kl 0700 og 0800. Masse lykke til;)

Jenta mi på 8,5 måned har våknet mellom 5.30 og 06 i flere måneder hun,har hatt det litt lyst på soverommet,men i går hengte jeg ett teppe foran vinduet (har lystett rullgardin,men den slipper inn litt lys på sidene) og da sov hun vel 15 minutter lenger enn vanlig idag tidlig!!!Legger seg kl 19 om kvelden,har prøvd å legge henne senere og men våkner til samme tid... Håper at hun finner ut at hun kan sove lenger etterhvert..

Takk for alle svar! Og, nei...hun er selvfølgelig ikke bare våken 2 timer i døgnet:)

Jeg tror jeg skal prøve å gjøre det litt mørkere på rommet vårt, jeg trodde det var mørkt nok.. Men når jeg tenker etter, så har hun jo begynt å våkne tidligere etter at det ble tidligere lyst! Har mørk rullegardin, men har døren åpen, så der kommer det jo lys inn fra stua.

Blir litt trøtt av dette.men det er jo faktisk sånn det er å ha baby.. Og jammen er jeg glad for at jeg har det:)

Ha en deilig dag alle sammen!

Ja! Min eldste gutt stod også opp kl. 5 hver morgen da han var 4 måneder gammel. Nå, derimot, får jeg såvidt dratt ham ut av senga kl. kvart på 8 når han skal være på skolen kl. kvart over 8. I helgene sover han gjerne til halv ett. Han er forresten 17 1/2 år nå. Så det forandrer seg ganske mye, ja, hehe... ;-)

Annonse

Du kan jo prøve og holde henne litt lengre våken men er ikke sikkert det hjelper..

Hos oss legger hun seg rundt 7 eller 8 og våkner som regel opp klokka 5 og får litt pupp og sovner igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...