Gå til innhold

Flytter over til 2 trimester idag:)


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Endelig var det min tur!!!! Kommer til å være rart å ikke "tilhøre" her lenger. Gleder meg til å prates igjen etterhvert i 2 trimester:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei gravid73!

Lykke til videre inn i 2.tri:)

Er det ditt 1.svangerskap?Jeg er like gammel som deg og bare lurer på om jeg er en sjelden sort som ble gravid for 1.gang i en alder av 33 her inne..):))

:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Gratulerer :-)

jeg hopper etter deg om tre dager - hold av en plass til meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal holde av god plass til dere alle:) Dette er mitt tredje svangerskap, men det er 7 år siden sist. Tror ikke det er uvanlig å være 1 gangs som 33 åring...Hører om fler og fler som venter. Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du - jeg ser at det er 7 år siden du også var gravid, og at du venter nr 3. Det er det samme for meg. Føler du at dette svangerskapet er annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG!!! Jeg var ikke syk en dag med de to andre. Har vært utrolig kvalm, slapp og uvel siden uke 5. Er litt bedre nå heldigvis. Føler jeg har vært mer nervøs for å miste denne gangen, enn jeg var med de andre. Kan jo ha noe med at jeg vet jeg ikke har så mange år igjen. Du da....har ditt vært annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen. Jeg også synes at det er annerledes nå. Det er selvfølgelig en forskjell i det at jeg nå er 37 år. Ingen ungsau lenger.. Men jeg har følt meg mye mer uggen enn tidligere. Svimmel, trett osvosv. Med de andre kan jeg ikke huske at jeg hadde noen plager (bortsett fra bekkenvondt, halsbrann og kløe...Hmmm det var vel plager det også..). I tillegg har jeg også vært mye reddere for å miste denne gangen. Hadde en sa i januar, og tenker mye på det i dette svangerskapet. Trøster meg med at jeg så et lite hjerte i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimoren! Det er jo forståelig at du er mer bekymret når du har hatt en SA for så kort tid siden..., men de fleste opplever jo heldigvis bare å miste en gang...Sjangsen for at du skal miste igjen er jo minimal.. Rart det hvordan alt er så annerledes denne gangen. ...Hvor langt er du på vei nå da? Hva har du fra før, og hvor gamle er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg er 10+2 og har to gutter på 9 og 6 1/2. Ganske så spent på hva jeg har i vente denne gangen. Hva har du og hvor gamle er dine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimoren:) 2 gutter jeg også...7 og snart 11.. Fant ut at når han på 11 er konfirmant, er denne bare 4. Det blir litt aldersforskjell. Må innrømme at jeg er veldig spendt på det. Svigerinnen min hadde 6 år mellom sine tre barn, så mellom den yngste og den eldste var det 12 år. Hun synes det var veldig slitsomt å ha tre barn om krevde ulike ting... Men, det gjelds vel å tenke positivt. Det blir vel hva man gjør det til:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aldersforskjell blir det absolutt. De to gutta jeg har er jo ganske så jevne i alder, og er veldig gode venner. Jeg ser for meg at denne nye lille saken kommer til å bli hele familiens baby - og at de to storebrødrene kommer til å hjelpe til; på sin måte. Jeg gleder meg også fryktelig til å ha permisjon i et år (minst), og dermed la de store gutta slippe sfo. Jeg idylliserer kanskje en smule, men jeg tror det for det meste kommer til å bli ganske så fint.

Vet du hva det blir denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimoren:)

Vet ikke hva det blir. Går til privat gynekolog som tar ul hver gang, så det kommer til å bli vanskelig å holde seg. Har egentllig vært bestemt på at jeg ikke vil vite..., så får jeg se hvor lenge det går. Du da? Regner med at du ikke vet noe enda, men vil du vite det om du kan? Jeg har egentlig ingen preferanser (selv om de fleste forventer at jeg skal ønske meg inderlig en jente). Jeg ønsket meg i utgangspunktet et barn, og ikke et kjønn....så jeg blir lykkelig uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt. I og med at jeg er såpass "gammel" så blir jeg om ikke så lenge innkalt til utvidet ultralyd. Vi er veldig i tvil om vi velger å vite eller ikke. Men jeg har store problemer med å se for meg at vi kan produsere noe annet en gutter. Og vi produserer noen j... fine gutter ;-) Så for meg er det akkurat det samme hva det blir, bare det er et friskt barn. Men kanskje det hadde vært ok for gutta å vite hva det blir, så kan de innstille seg på det. De ønsker seg en lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

he,he...mine ønsker seg sårt en lillesøster. De har nemlig verdens nydeligste kusine på 2 år, som de gjerne vil ha en miniutgave av:). Pga et komplisert svangerskap ønsket vi å vite hva det var forrige gang. 1 gang var jeg 100% sikker , uten å ha tatt ul.Det er godt på en måte det også. En får liksom blitt kjent med babyen i magen på en annen måte....men...kjenner jeg synes det hadde vært gøy å vente også!!! Er det 38 år du er? Må du ha fostervannsprøve da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være 38 (nesten) når jeg har termin. Man kan da (dersom man vil) få henvisning til duotest, utvidet ultralyd og fostervannsprøve. Duotest er en blodprøve som sier noe om sannsynligheten i forhold til kromosomavvik. UL går nøye over babyen og sjekker hjerte, nakkefold etc. På bakgrunn av resultatene fra disse undersøkelsene, kan man få tatt fostervannsprøve. Jeg synes det er skummelt, men ennå skumlere å la være.

Gutta mine har også en liten kusine på 3 år, som de er svært begeistret for. De hadde nok ikke sagt nei takk til en liten søster heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo innmari godt at de følger ekstra godt opp da. Har aldri hørt om denne Duotesten. Er det lenge til du skal på denne testen?

Det er visst mye man skal måtte tenke på! Jeg gledet meg sånn til å gå gravid igjen.. Tenkte at denne gangen skal jeg nyte det skikkelig.(lå på sykehuset fra 21 uke forrige gang). Men, jeg har jo aldri vært så bekymret noen gang. Hadde aldri hørt om Ma før jeg begynte å Bimme. Og ikke i min villeste anelse hadde jeg trodd at det var så vanlig med Sa og Ma. Hang meg veldig opp i noe som stod her på en side...Stod at de fleste opplever en Sa eller en Ma...jeg har aldri hatt en, så jeg fikk det veldig for meg at det måtte være min tur nå! Merkelig hvordan en tenker .. Gikk inn i min 13 uke idag. Har telt dager og trodd at det skulle skje noe magisk avslappende idag....hmmm...venter på den følelsen enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også følger med på dagene og ukene med haukeblikk. Livredd hver gang jeg går på toalettet, engstelig når brystene ikke kjennes så ømme ut lenger.. Det er en heldagsjobb å bekymre seg! Det verste er at man slutter jo ikke å bekymre seg når de er født heller. Neida, da er det frem med speilet for å se om de puster. Osv osv.

 

Jeg håper og tror at jeg vil slappe mer av etterhvert. Uansett så gleder jeg meg til å få barn nr 3.

La oss tro at når det har gått bra så langt, så går det bra videre. Dette gjelder oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får tenke positivt:) Skal følge med på når det er din tur til å hoppe over i 2 trimester. Håper vi pratest mer da!

 

Lykke til videre. Sender mange positive tanker:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så gøy!!! Da har vi jo termin på akkurat samme dag:) Er det din første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!! Skal bli morsomt å følge utviklingen. Har du fått mage? Hvordan har formen din vært, og hvordan er den nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :( har ikke fått mage enda... eller en veldig liten en... gleder meg veldig til den begynner å vokse ;) det skal nok starte snart nå ;)

 

Har vært i ganske dårlig form til nå... veldig kvalm + trøtt... men jeg føler at det blir bedre og bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...