Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #1 Del Skrevet 10. mai 2006 hver eneste morgen før bhg krangler hun med oss om: klær.hår,mat, og det å vaske seg, gå på do og smøre seg inn i solkrem. Hun er kjemesur og trassig om morgenene. I morgest vekte hun lillesøster kl 6 og satte seg så ned for å se tv (slår på selv) lillesøster på 1 år sto igjen i grindsenga inne på rommet og hyla, for hun trodde jo at de skulle leke ettersom hun ble vekt. da våkna jo hele huset og alle måtte opp. vi prøver å ha restriksjoner på tv, det er disney channel det stort sett går i. men også her krangler hun en god del med oss. jeg tror vi må kutte ut tv på morgene i et ledd i å få henne til å slutte med alt dette trass tullet. hva med å nekte tv til hun er ferdig med alt på morgenene. ja det tror jeg vi prøver fremover. hva tror dere? i bhg er hun kjempesnill og når jeg nevner denne trassen blir jeg bare møtt med rare blikk fra de annsatte. men det er greit, bra at hun oppfører seg bra borte. men det er veldig slitsomt at hun er så trassig. hun har svar på det meste, en skikkelig "prinsessen som ingen kunne målbinde";o) men jeg blir så sint på henne mange ganger når hun er sånn.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5000727-tror-jeg-blir-gal-av-henne-snart-6-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 10. mai 2006 #2 Del Skrevet 10. mai 2006 Skjønner godt hvordan du har det! Har hatt det sånn en periode jeg og, like etter gutten min ble født, det var vel søskensjalusi da, men akkurat som du beskriver! Det er utrolig slitsomt. Min jente ga seg med det da jeg begynte å gi henne mye oppmerksomhet igjen og 'ta tilbake kontrollen' over henne, han i bhg sa jeg hadde mistet autoriteten over henne.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5000727-tror-jeg-blir-gal-av-henne-snart-6-%C3%A5r/#findComment-5005365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamelukken Skrevet 10. mai 2006 #3 Del Skrevet 10. mai 2006 Ville i hvertfall ikke latt henne selv ha kontrollen over når tv'n skal slås på. Dere kan jo fjerne Disney Channel for ei stund, sånn at hun ikke finner noe å se på når hun slår på TV'n. Om det vil forandre på trassen, skal jeg ha usagt... Prøver selv å ikke bli så mye sint på min, ofte ganske trassige, 5-åring. Ikke alltid like lett, men det hjelper tror jeg. Og som hun over her sa: ta tilbake kontrollen ved å gi mye oppmerksomhet. Min ble storebror for 5 mnd siden og jeg tror kanskje det har litt med saken og gjøre her i huset, selv om det er bare stas med lillebroren. Er litt redd for å behandle 5-åringen som større enn han er. Og noen ganger når han trasser som verst, hjelper det faktisk å ta han på fanget og behandle han som om han er i to-årsalderen. Rett og slett dulle litt og være litt "medfølende" for at han blir så sint for noe som han ikke kan få som han vil, men ikke la han få igjennom viljen sin likevel. Hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5000727-tror-jeg-blir-gal-av-henne-snart-6-%C3%A5r/#findComment-5008023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå