Gå til innhold

Loise - beklager at jeg maser nå igjen, men..

Anbefalte innlegg

lurer så fælt på hvor det blir av den tanta. Nå er jeg jo 13 dager over IKM.

Du skrev at TR kunne være sein fordi EL-var forsinket. Kan EL-være ubegrenset sein? Du sa også at EL kunne hoppe over en mnd - hva skjer da? Kommer TR likevel?

Sikkert teite spm dette, men begynner virkelig å bli desperat etter svar på hva som skjer i kroppen min..

Hvordan går det forresten med prøvinga?:)

Klem

Fortsetter under...

Ja, hvis du stresser mye med å bli gravid, eller slanker deg eller det skjer andre ting som påvirker kroppen din, så kan EL bli veldig forsinket (pga. hormonell uballanse).

Hvis du har en mnd. uten EL vil TR komme til slutt uansett, for den gamle slimhinna må jo ut før du kan bli gravid på nytt.

Hei Kaja_

Ikke la Anonym her gjøre deg mere stresset. Det verste man hører når man er prøver er å "slappe av", for det går bare ikke.. Jeg snakker av egen erfaring. Man blir jo så spent, og det er naturlig, for det er noe stort vi er i gang med å prøve på.... *ler*

Til det du spurte om:

EL kan ikke være ubegrenset sein så lenge du er normalt frisk/har ok hormon nivå. EL vil nok enten komme ca. 1-2 uker etter den skulle eller så hopper den over hele syklusen tilslutt og da kommer TR enten ca. 1 uke etter den skulle... eller så får du opptil doblet syklusen din før TR kommer.. Jeg har opplevd begge deler. Jeg mistet el en syklus forrige gang jeg var prøver. Vanlig sykluslengde var 32 dager. Jeg fikk en syklus på ca.50 og noe dager før TR kom...

Denne syklusen jeg er i nå kom EL 9 dager for sent... Så jeg er glad for at jeg temper.. det er den eneste grunnen til at jeg vet at el er akkurat 9 dager sen...

Jeg fikk en positiv el test for 13 dager siden, så hadde jeg ikke tempet ville jeg jo bare trodd at el kom litt for tidlig og da hadde jeg ventet forgjeves på mensen nå. (Det kan være dette som har skjedd deg) Men pga tempingen vet jeg at el ikke kom da.. egget klarte ikke komme gjennom av en eller annen grunn.. og kom altså da 12 dager etter denne positive testen..

Siden jeg visste el ikke var kommet testet jeg videre med el tester.. Fikk positiv el test 2 dager på rad før jeg fikk el...

Dette ble langt,, håper du fikk noe ut av svaret mitt... Du må nok bare smøre deg med tolmodighet. Håper du får TR eller pos test snart...

(For hvis el kom sent kan du ha truffet den likevel, og da kommer jo ikke mensen ;0) )

Klem, Loise

Heisann, ville bare legge til at det er ikke alle som får lengre syklus selv om de ikke har el en måned. Hos meg kom nemlig mensen 10 dager tidligere, så det er nok ingen fasitsvar.

I tillegg er det ikke sikkert at man har el selv om man får positiv el-test, det kan være kroppen prøver å få til el men ikke klarer det. Så det eneste du kan stole 100 % på er temping.

Annonse

Hei Th@le

Ja, man kan få mensen ca til vanlig tid uten å ha fått el. Noen har jo vanlig syklus hver mnd og får påvist EL løse sykluser.

Men siden hovedinnlegger allerede er endel over TR kommer nok hennes TR enten snart- litt på overtid.. eller om lenge... Det var det jeg ville formidle til henne..

Og ja.. det eneste man kan stole 100% på et temping.Legene bruker temping eller blodprøver til å vise el hos pasientene sine. Så derfor temper jeg i tillegg til el tester!!!!! Det er jeg veldig fornøyd med.. Da finner jeg ut når jeg bør ha kos,, og så sjekker jeg etterpå med daglige tempen om el kom etter pos test eller ikke....

Takk for innspill :0)....Klem, Loise

Hei Mizzy!

Ja, jeg har vanligvis veldig stabil syklus. Dvs. jeg sluttet på pillen i mars, men har i løpet av det siste året holdt opp å bruke pp-pille en syklus 3 ganger - for å kontrollere at jeg har stabile sykluser. Alle gangene har den normale TR kommet akkurat når den skulle..

Og jeg trodde jeg fikk EL når jeg skulle nå også, fordi jeg hadde EL-smerter da. Men det kunne som Loise tidligere har fortalt meg skyldes at kroppen prøvde å få til EL, men ikke klarte. (Smertene varte ca. 10 dager) Mot ikm fikk jeg også ømme bryster, etterfulgt av ømme brystvorter.

Har tatt test, ja. Tok en to dager før ikm, en dagen etter og en fem dager etter. Men alle var negative. Men det er jo lenge siden nå, så skal ta en i morgen tidlig tenkte jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...