Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så opplevde eg det eg har frykta. Guten min fekk to tenner for ca to veker sidan. På lørdag beit han meg til blods. Pokker så vondt! Dette har ført til høge skuldrar hos meg.

Er dette noko han vil slutte med eller blir det verre? Vil så gjerne amme han lengst muleg, men om han skal bite brystvortene av meg, så går jo ikkje det.

Har høyrt at i staden for å dra han bort frå brystet når han bit, skal eg heller trykke brystet mot munnen hans. Men min refleks riv han jo bort frå meg lynraskt! Stakkar, han blir jo også redd.

Erfaringar med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,har erfaringer med det ja,og som du selv merker det gjør fryktelig vondt.

Jeg rev han bort i ren refleks,satt til slutt å var nervøs å redd for at han skulle bite at jeg nesten ikke ville amme,men prøvde så godt jeg kunne til slutt å slappe av,da merket jeg også at han ikke beit så mye heller,og når han beit,så med engang så trykket jeg nesen hans inn mot puppen,slik at han måtte slippe for å puste,og var ikke mange ganger etterpå at han beit,høres helt fryktelig ut å gjøre det,men her var det det eneste som funket,og vet at mange har gjort det å det funker,han ble så paff,og forstod at det skjedde hvis han gjorde det flere gang,jeg tok han inn mot puppen til han slapp,så tok jeg han vekk fra puppen.

Hvis man røsker dem vekk,som man oftes gjør i ren refleks for at det gjør vondt,så kan man gjøre vondt verre,man får sår på puppene,og babyen synes kanskje at det er gøy,og fotsetter å bite.

Man kan faktis se på kjeven til babyen om de er på tur til å bite eller ikke,man må bare studere hvordan de ser ut når de suger,og hvordan de ser ut når de ikke suger,men kan være at han biter siden han nettopp har fått tenner,han er jo ikke vant til å han tenner i munnen,å klør sikker litt også,men biter han hele tiden,kan det være at han ikke får puppen riktig i munnen.

Man må bare prøve seg frem å se hva som fungerer best for hver enkelt=)

Dette var litt om mine erfaringer=)

Lykke til=)

Skrevet

Ååååh, det er så grusomt. Jeg grudde meg sånn til å amme etter hun fikk tenner og gitt meg noen opplevelser jeg sent glemmer. Greia var at hun hylte av latter da jeg reagerte på bitingen. En reagerer jo litt impulsivt da. Tilslutt nistirra jeg på henne da hun puppa, klar til å reagere. Og jeg så det på blikket hennes at nå kommer det et bit. Så da pakka jeg vekk meieriet. men det er som du sier. En sitter med skuldrene opp under stuetaket. Hos oss ble det så ille i allefall at jeg klarte det ikke mer. Ble bare kluss for jeg var så anspent og det smitta over på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...