Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg våknet kl 4 i natt for å gå på do... og dryppet blod fra sengen til badet.... kom til hos lege kl 10 i formiddag og ble sendt videre til KK på Haukeland for gu og ultralyd. Babyen er fryktelig søt... spreller som bare det og vi så at hjertet slo. Men morkaken blør og stanser ikke blødningen vil morkaken løsne. - og uten morkake kan ingen baby leve.

Jeg er blitt sykemeldt og fått streng beskjed om å holde meg heelt i ro. Hadde jeg vært en (!) uke lenger på vei hadde legen "tvangsinnlagt" meg, men et foster på 11uker er visst ikke like mye verdt som et foster på 13 uker.... Jeg fikk spørsmål om jeg helst ville bli på sykehuset i natt, men jeg vil helst hjem og være med mann og barn. Har ikke så lang vei til sykehuset om blødningene blir kraftige eller jeg får kraftige magesmerter.

Jeg er sliten og trøtt og veldig redd.... Kryss fingrene for meg, er dere snille......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4998919-et-mareritt-av-et-d%C3%B8gn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette var ikke moro å lese:( Synes virkelig synd på deg, og veldig synd legen mente et 11.uker gammelt foster ikke var"viktig nok"........Skjønner du har det fælt.

Men jeg krysser alt jeg har av fingre og tær for deg og håper virkelig at alt går bra. Ta vare på hverandre, og forsøk å få deg litt hvile og søvn. Det trenger du nok. Stoooor trøsteklem fra meg:)

Herregud mensana, nå ble jeg veldig lei meg på dine vegne!! Nå MÅ du holde deg i ro, ta vare på deg selv og familen din. Jeg skal tenke på deg hele tiden, og krysse alt hva jeg har av fingre og tær. Jeg forstår at du er redd, og ønsker virkelig at dette går bra for dere!!! Beklager å ikke ha skrevet noe før nå, men jeg har ikke vært inne på sidene før ikveld.

Stor, stor lykketil klem fra meg :)

Annonse

Takk for gode ord og for at dere tenker på meg! Det trenger jeg nå..

Har sovet tungt i natt, jeg var veldig sliten etter gårsdagen. Var på do ett par ganger i løpet av natten, og fant "bare" lyse, lyse blodrester. Om blødningen stanser nå, så er det et veldig godt tegn. Men legen sa at selv om det ikke kommer blod ut skjeden, så kan morkaken blø fremdeles. (den blør på to steder og jeg så flekkene på ultralyden....). Blodet kan trekke seg inn til babyen eller bare samle seg opp inni morkaken. Derfor vet jeg ikke noe mer før jeg skal til ultralyd over helgen. Fikk time til ul om tre uker (prosedyre, visstnok. - som selvsagt henger sammen med hvor langt jeg er på vei..), men legen ba meg ringe over helgen så skulle han skvise meg inn...

Morkaken min ligger feil..den ligger rett over livmoråpningen og det gjør at jeg lettere kan få blødninger og at den lettere får skade. Den kan trekke seg opp- og bakover etterhvert og hvis den ikke gjør det, ender fødselen med keisersnitt. - men det bryr jeg meg ikke om. Det som er viktig nå er at morkaken slutter å blø og at den ikke løsner.

Dette føles helt uvirkelig. Som et mareritt. Da jeg våknet i dag tidlig håpte jeg at det hele var en drøm...men det er ikke det, dessverre.

I tillegg skal jeg nå konsentrere meg om eksamen. Jeg tar mastergrad i tillegg til læreryrket.. har oppgaveinnlevering på mandag og muntlig eksamen 1.juni. Men jeg har ikke plass til annet enn morkake- og babytanker i hodet.. - og Paristuren vår neste uke må avlyses.. Jeg har bursdag på 17.mai og min kjære har ordnet med tur til Paris.. men kan ikke ta sjansen på å begynne å fossblø der nede...

Jaja.. ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp...

Godt å ha dere her inne!!

Stor klem og takk for at dere bryr dere!

HEI PÅ DEG. føler med deg. jeg vet litt hvordan du har det jeg er i 8 uke nå og har gått i tre uker og ikke vist om jeg kan fullføre dette svangerskapet pga. medesinske ting. men i dag fikk jeg beskjed om at det går med tett oppfølging. det har vært et mareritt og ikke vite om det skulle gå bra. så stor klem og lykke til.

Hei, Håper virkelig de lyse blodrestene er et godt tegn og at den slutter å blø! Paris blir ikke borte, så den turen tar dere igjen senere!

Sitat til deg:

Klag gjerne litt

når din styrke lammes,

men ikke for lenge.

Om du faller, så reis

deg så fort som mulig.

La gråten komme, men

glem ikke latteren.

Mange tanker med ønske om at dette skal gå bra :)

Nå er de lyse blodrestene blitt til helt mørke blodrester.. i følge min samboer som er sykepleier, er dette koagulert blod. Koagulert blod er helt klart bedre enn rødt, ferskt blod.

Jeg har et knip i magen som ikke vil gå vekk. Akkurat som sting, og jeg kjenner det når jeg går.. Nå blir jeg overanalyserende og legger merke til hver minste ting :-) - men det er vel bare naturlig..

Takk for sitat og gode tanker, Popkind!

*klem*

Takk, Hanne15! :-)

Jeg har det etter forholdene bra.. jeg tenker veldig mye... vet ikke om jeg skal psyke meg opp til å miste eller si til meg selv at det sikkert går bra..for jeg aner jo virkelig ikke!

Når jeg gikk inn på sykehuset i går så trodde jeg at jeg kom til enten å få høre at det hadde gått galt, eller at alt stod bra til. Jeg var ikke klar for en mellomting: det står bra til meg babyen, men det er grunn til bekymring. - og diagnosen "truende abort" er jo rett og slett uhyggelig!

Jeg vil være gravid og glad! - ikke gravid og trist og redd...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...