Gå til innhold

sju uker og vil ha mat hver 2-2,5 time...

Anbefalte innlegg

Litt bekymret for at hun spiser for mye? De kan vel egentlig ikke gjøre det, eller? Er veldig god og rund, men ikke unormalt. Blid og fornøyd hele dagen. Legger seg 19.30-20.00 og spiser med omtrentlig tre timers mellomrom gjennom natta.

Hvordan øker dere intervallet mellom spisinga? De kan jo ikke gå rundt og skrike av sult heller...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4998696-sju-uker-og-vil-ha-mat-hver-2-25-time/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok helt vanlig at de vil ha mat så ofte når de er så små:) Guttn min ville også det da. Han er nå snart 4 mnd. og får pupp ca. hver 3 time på dagen. Og 2 ganger om natten (legger seg i 20.00-tiden, og tar morgen i 07.00-tiden).

Gutten vår ville ha pupp hver time til han var ca 3 mnd. Fikk beskjed om å bare gi han når han ville ha, men han sov rundt fra starten, og spiste ikke om natta da...

De sa til oss på helsestasjonen, at så lenge de får morsmelk, så var det bare å gi når barnet ville ha.

Men dersom du skal forsøke å øke tiden imellom, kan du prøve med 15 min lengre en periode, og fortsette sånn til det går ca 3 timer mellom.

Noen babyer vil ha mat med korte inntervaler. Eline ville ha mat med 1 times mellomrom fra morgen og til kvelden, sov stort sett 8-9.5 time i strekk om natten uten mat.

På dagen hun var 9 uker så forandret det seg plutselig og siden da er 13 uker nå, har det vært mat med 1,5 til

2,5 times mellomrom så fremt hun ikke sover. Men sove på dagtid er det noe vits i? sover veldig lite. Sover fra 21-22 og til ca.7 og nå våkner hun ikke hver men veldig ofte på natten for mat.

Hei!

Gutten min er fire måneder og vil fortsatt spise ca hver 2. time på dagen, noen ganger kortere intervaller og noen ganger lenger (gjerne 3-4 timer på natta). Tror det er helt normalt, men har i grunnen ikke prøvd å øke intervallene. Gir ham mat når han er sulten.

Så lenge hun vokser som hun skal og er blid og fornøyd er nok alt bra :-)

Annonse

Jeg brukte mye tid og energi på å bekymre meg for ammingen da tulla var bitteliten . VAr sikker på at jeg kom til å måtte amme henne hver 2. eller 3 time for alltid! I ettertid ser jeg at det bare var en fase. Da hun ble 3-4 mnd begynte det å løsne. Jeg har egentlig aldri latt henne gå så lenge at hun har skreket av sult. Jeg har vel tvert imot vært litt i forkant, og det er det jo egentlig ingen grunn til. Jeg merket at på dager vi fartet rundt eller hadde besøk, så "glemte" jeg å tenke så mye på det, og det kunne gå lenger tid. Kanskje er det slik for deg også?

Og min vil fortsatt ikke ha smokk. Tror smokk er gull verdt for sugelystne babyer. Det er først nå (etter 5 mnd) at min har sluttet å henge i puppen når hun er grinete/trøtt. Da er det jo ikke mat hun vil ha, men trøst, som smokken fint kan gi!

Men det viktigste er altså å huske på at det går seg til, enten du tror det eller ei! Jeg trodde ikke på det, men tok feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...